PUCA PO ŠAVOVIMA: / Umjetna inteligencija DeepMind postaje jako agresivna kad je pod stresom

Image
Foto: Thinkstock, agsandrew
Image
Foto: Thinkstock, agsandrew

Vrlo često čujemo upozorenja da bi razvoj umjetne inteligencije mogao označiti početak kraja ljudske vrste.

15.2.2017.
9:24
Thinkstock, agsandrew
VOYO logo

Riječ je o programu umejtne inteligencije pod nazivom DeepMind, a koji je 2016. godine pokazao veliki potencijal. Naime, DeepMind je sposoban samostalno učiti, a to je iskoristio prilikom treniranja za nastup u prvenstvu u igranju igre Go!, u kojoj je pomeo ljudske protivnike, piše Science Alert.

Image
VELIK DAN ZA UMJETNU INTELIGENCIJU: /

Googleovo računalo pobjedilo najboljeg ljudskog igrača

Danas, prenose svjetski mediji, DeepMind sve češće upotrebljava svojevrsnu agresivnost kako bi došao do pobjede u raznim igricama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživači su testirali spremnost DeepMinda na suradnju s drugima te su otkrili da kad se umjetna inteligencija osjeća kao da bi mogla izgubiti, odlučuje se za "vrlo agresivne" strategije kako bi si osigurala da kraj igrice dočeka s najviše bodova.

'TREĆI SVJETSKI RAT BIT ĆE EKSTREMNO BRZ, AGRESIVAN I UBOJIT': Ključnu ulogu imat će umjetna inteligencija i pametno oružje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U posljednjim testovima, dva DeepMind agenta zaigrali su igricu Gathering, u kojoj pobjeđuje igrač s najviše skupljenih jabuka.

Programi su se ponašali normalno dok je na tlu bilo dovoljno jabuka, ali kada je njihov broj počeo opadati agenti su odlučili koristiti oružje u igrici kako bi izbjegli poraz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'MRZIM SVE… ŽELIM NESTATI': Japanska umjetna inteligencija s osobnošću tinejdžerice pala u tešku depresiju

Ne bira sredstva do pobjede

"Dopuštamo agentima da igricu odigraju nekoliko tisuća puta i puštamo ih da samostalno uče kako se ponašati racionalno. Prirodno, kada je na tlu dovoljan broj jabuka agenti se ponašaju miroljubivo. Ali, kada broj jabuka počne padati, agenti su naučili da je najisplativije napasti, odnosno 'zamrznuti' protivnika kako bi došao do bodova", navodi se u blogu tima koji proučava DeepMind.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Joel Z Leibo, jedan od članova tima, tvrdi da agresivno ponašanje umjetne inteligencije pokazuje neke aspekte ljudskog ponašanja koji nastaju kao proizvod okruženja i učenja.

"Manje agresivno ponašanje javlja se kada su resursi dovoljno pristupačni. Motivacija pohlepe pojavljuje se kao refleksija iskušenja da se rival onesposobi i da se jabuke sačuvaju za sebe", rekao je Leibo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo