15 godina Toyote Prius i 500.000 hibrida u Europi

Prije 15 godina Toyota je predstavila Prius, hibridni automobil koji je već doživio i treću generaciju, a u Europi je Toyota ukupno isporučila pola milijuna hibridnih vozila.

Desetljeće i pol kasnije najpopularniji hibridni automobil u svijetu prodan je u gotovo 3 milijuna primjeraka, piše Vidiauto.com.

Suočavanje sa ekološkim izazovima, klimatskim promjenama, lošom kvalitetom zraka, te neizvjesnost ponude i potražnje energenata, doveli su do ideje o alternativnom pogonu za pokretanje automobila. Projekt je u Toyoti začet već 1960. no tek je u 90-ima Toyota aktivnije krenula na put prema tehnološkom razvoju koji se i danas nastavlja.

Toyotin Projekt G21 je započeo 1994.; tvrtka je imala za cilj stvoriti zeleni i ekološki automobil za 21. stoljeće; besprijekoran u utjecaju na okoliš, te vjerodostojan u pružanju performansi, praktičnosti i užitka u vožnji kao bilo koje konvencionalno vozilo.

S predstavljanjem prve generacije Priusa, 1997. godine, započela je moderna revolucija automobilske elektrifikacije. U to vrijeme Priusov je debi podigao puno obrva i izazvao brojne skeptične komentare.

U svijetu je od 1997. Toyota prodala gotovo 3.000.000 Priusa , a sveukupno 5 milijuna hibridnih vozila. Popularnost i prodaja hibrida iz dana u dan rastu, a Toyota će predstaviti 21 hibridni model globalno, do 2015. godine. U 2012. će godini prodaja Toyota i Lexus hibrida u svijetu premašiti 1,2 milijuna. I na hrvatskim se cestama sve češće mogu susresti hibridna vozila.

Toyotina ponuda hibridnih vozila danas je zaista raznolika te je hibridni pogon dostupan u vozilima svih veličina, od B segmenta – Yaris hibrid i C segmenta s novim Auris hibridom, preko Priusa i Prius+ pa sve do luksuznog hibridnog pogona u Lexusu. Ova paleta vozila omogućila je Toyoti drugu najnižu flotnu emisiju CO2 među svim auto proizvođačima, čime je već danas ostvaren cilj za 2015. godinu, čak četiri godine ranije od planiranoga.

Osim izvrsne potrošnje goriva i niske emisije CO2, benzinski hibridi su također bolje rješenje u odnosu na svaki dizel ili dizel-hibrid zahvaljujući doprinosu kvaliteti zraka. Oni gotovo da uopće ne emitiraju NOx i čestice, koji su uzrok brojnih respiratornih smetnji i oboljenja ljudi u urbanim područjima.

Više:
Vidiauto.com

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr