Može se i bez emaila

ŽIVOT JE DOBAR: Vode multimilijunsku tvrtku, a uopće ne koriste email

Bert (50) i John (47) Jacobs, braća koja su osnovala tvrtku za proizvodnju optimističnih majica Life is Good (Život je dobar), a koja sada vrijedi 100 milijuna dolara (700 milijuna kuna), odrasli su kao najmlađi od šestero u obitelji niže srednje klase u Bostonu.

Kada su braća išla u osnovnu školu, roditelji su im imali prometnu nesreću iz koje im se majka izvukla samo s par slomljenih kostiju, ali je otac izgubio sposobnost korištenja desne ruke. Stres i frustracija rezultirali su bijesnim temperamentom, braća objašnjavaju u svojoj novoj knjizi Život je dobar.

“Puno je vikao dok smo išli u školu”, rekao je John. A život definitivno nije bio savršen. “Po kući se se često događale gadne tvari”.

Ali njihova majka Joan još je uvijek vjerovala kako je život dobar. Tako da je, svaki dan kada bi obitelj sjela zajedno večerati, zatražila od svoje šestero djece da joj kažu nešto dobro što se je dogodilo toga dana.

Umjesto da se žale, smijali su se

“Koliko god jednostavne majčine riječi bile, promjenile bi energiju u sobi”, napisala su braća. “Još se ne bi ni snašli, a već bi svi pričali o najboljim, najsmješnijim ili najčudnijim dijelovima dana”.

John kaže kako ih je ta svakodnevna vježba spriječila da razviju mentalitet žrtve – “nećeš vjerovati što mi se sve strašno dogodilo danas”. Umjesto da se žale na učitelje ili domaću zadaću, kaže kako su se smijali smiješnoj frizuri koju je netko iz razreda imao toga dana ili govorili o zanimljivoj temi koju su obrađivali u školi.

Pozitivno razmišljanje olakšalo je braći poduzimanje nekih potpuno nekonvencionalnih koraka, što je dodatno poboljšalo njihovo poslovanjeFoto: Instagram

“Taj optimizam nešto je što je naša obitelj uvijek imala, čak i kada smo imali malo što drugoga”, napisali su.

Kažu kako je njen nepokolebljivo pozitivni pogled na život ono što je inspirirao Life is good, njihovu tvrtku danas vrijednu stotinu milijuna dolara, a čija je misija širenje moći optimizma uz moto “Život nije savršen. Život nije lak. Život je dobar“. U posao su krenuli s 200 dolara (tisuću kuna) početnog kapitala, a prvih mjesec dana živjeli su u kombiju. Majice su počeli prodavati po ulicama 1989. a Life is good su osnovali 1994.

To vodi novim idejama, a one do napretka…

S obzirom da im je svakodnevno pitanje njihove majke tako dobro služilo u životu, John kaže kako on i njegov brat sada pitaju svoje zaposlenike isto pitanje kada se svi skupe zajedno – “Kaži mi nešto dobro”, a rezultati su im bili pozitivni.

“To vodi novim idejama, koje vode do napretka, koji vodi do nadogradnje na temelju prijašnjeg uspjeha, umjesto da samo razmišljamo o izazovima”, objašnjava John Jacobs.

Uz optimizam, druga je posebnost firme braće Jacobs to što nemaju elektroničku poštu. Iako to zvuči nevjerojatno za multmilijunsku tvrtku s 250 zaposlenih, braća su zaključila da jednostavno troše previše vremena za otvaranje i čitanje raznovrsnih mailova. Zato im svaka dva tjedna njihov tim sumira samo najvažnije stvari, a to je ne samo učinkovito već i oslobađajuće.

Specifičan način poslovanja braće Jacobs nije naškodio njihovoj uspješnostiFoto: Instagram

S obzirom da im je svakoga dana stizalo sve više mailova, na kraju ne bi stigli odgovoriti na sve, zbog čega su osjećali krivnju. Zato su se prvo odlučili kako će na mailove odgovarati samo srijedom. Ali to nije smanjilo količinu elektroničke pošte koju su primali.

Zbog toga su se odlučili na radikalan potez. “Postalo je potpuno ludo pa smo odlučili zakoračiti u nepoznato i reći ‘Što ako potpuno isključimo email?'”, rekao je John.

Na dan kada su isključili svoje email račune, jednostavno su izašli na ulicu i osjećali se slobodno. “Cijelo smo se vrijeme pitali hoće li se ljudi ljutiti, ili će email policija doći i uhapsti nas, ali nikada nisu”, napisali su u svojoj knjizi.

Braću se sada može direktno kontaktirati samo putem mobitela. “Otkrili smo da ljudi ipak malo razmisle i ne zovu vas zbog svake sitnice onoliko koliko bi vam slali mailove.”

Rezultat je iznenađujuće dobar. Ne samo da ih njihovi kontakti sada zovu samo zbog najbitnijih stvari, već im produktivnost raste. Iako priznaju kako njihovo rješenje nije za svakoga, pozivaju i druge da pojednostavne svoj život i smanje vrijeme koje provode razmjenjujući emailove.

Business Insider/Danas.hr

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr