'PRAVILO 40' UGROŽAVA NASTUP SPORTAŠA NA OI: / Zbog riječi na Twitteru može se ostati čak i bez medalje!

Image
Foto: AFP, BERND VON JUTRCZENKA

Koliko su sponzori bitni za Olimpijske igre pokazuje i kontroverzno 'pravilo 40' koje je stupilo na snagu 27. srpnja, a o kojem se ovih dana jako puno raspravlja jer same sportaše dovodi u probleme.

30.7.2016.
10:00
AFP, BERND VON JUTRCZENKA
VOYO logo

Naime, organizatori Olimpijskih igara mogli bi sportašima oduzimati medalje zbog običnih poruka njihovih sponzora na društvenim mrežama. Upravo je to dio kontroverznog "pravila 40" zbog kojeg je Međunarodni olimpijski odbor upozorio natjecatelje da se drže pravila o društvenim mrežama na kojima od 27. srpnja do 24. kolovoza ne smiju biti poruke njihovih sponzora koji nisu službeni sponzori Olimpijskih igara, a u istima su riječi poput "Rio", "zlato", "srebro", "bronca", "medalja" pa čak ni riječ "pobjeda".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravilo štiti intelektualno vlasništvo sponzora OI. Međutim...

Ono što je bitno kod ovog pravila je da je njegova glavna zadaća štititi intelektualno vlasništvo sponzora Igara poput Coca Cole, McDonaldsa i Panasonica koji su platili jako puno novca kako bi se njihova imena povezivala s Olimpijskim igrama.

Veliki broj sportaša koji će sudjelovati na Olimpijskim igrama u Riju ima sponzorske ugovore s raznim proizvođačima sportske opreme, no ako oni nisu na listi službenih sponzora, moraju jako paziti što će pisati na društvenim mrežama kad ih spominju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Morat će paziti na svaku Twitter aktivnost

"Moramo dati sponzorima ekskluzivnost na naše intelektualno vlasništvo jer su to platili. Kompanija koja nije službeni sponzor i koja prodaje pića ne može tijekom Igara na društvenim mrežama napisati nešto što se tiče Olimpijskih igara jer u tom slučaju koristi naše intelektualno vlasništvo kako bi prodala svoje proizvode", objasnila je šefica marketinga Olimpijskih igara u Riju Lisa Baird.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tako će oni brendovi koji nisu platili milijune dolara za Olimpijske igre i marketinške aktivnosti na njima morati paziti na svaki svoj korak na Twitteru u nadolazećim tjednima", piše portal Mashable.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivša britanska olimpijska Kelly Sotherton poručila je Međunarodnom olimpijskom odboru kako bi bilo bolje da se bavi slučajem dopingiranih atletičara nego kažnjavanjem sportaša zbog društvenih mreža i sponzora. No, kako to biva u današnjem modernom svijetu sporta, sve se vrti oko novca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako je sportski brend Oiselle odmah upozoren kad je upotrijebio fotografiju atletičarke Kate Grace koju možete vidjeti gore u Tweetu, a kojoj je upravo Oiselle sponzor. Dogodilo se to nakon što je spomenuta atletičarka pobijedila na olimpijskim kvalifikacijama u utrci na 800 metara, piše britanski Guardian.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednica uprave Oisellea Sally Bergen kazala je za ESPN kako je ovo pravilo "smiješno" i kako samo šteti sportašima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kompanije poput Oiselle ne mogu si priušiti sponzoriranje nekim sportašima s kojima to ne mogu povratno iskomunicirati", ističe Bergen.

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo