Što je Uberov “Surge pricing” i kako funkcionira?

Image
4.5.2016.
14:18
VOYO logo

U trenutku kada veći broj ljudi odlazi s jednog mjesta u isto vrijeme, može se dogoditi da korisnici vozilo čekaju nešto duže vrijeme ili im nijedan nije trenutno slobodan. Uberov je cilj, kao tehnološke platforme koja putem mobilne aplikacije omogućuje svakom korisniku da naruči vozilo, da u svakom trenutku, neovisno o potražnji, svaki korisnik može jednim dodirom zaslona pametnog telefona dobiti svoju vožnju, čak i kad je riječ o najužurbanijem danu ili noći. Zahvaljujući postojanju dinamičkog određivanja cijena (tzv. “Surge pricing”) to postaje realnost u gotovo svakom slučaju.

“Surge” omogućava da svaki korisnik/ica mogu dobiti vozilo onda kada im zatreba, čak i ako vlada iznimna gužva. Cijene u određenom trenutku i u određenoj zoni grada Zagreba porastu kako bi potakli veći broj samostalnih partnera-vozača da se svojim vozilima u tom trenutku spoje na platformu i usmjere prema tom području. To će u konačnici dovesti do spuštanja cijena na baznu razinu, koja je od utorka, 26. travnja, povoljnija nego ikada prije: 6 kn za start, svaki kilometar 3 kn i minuta 0.4 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako “Surge pricing” funkcionira?

U trenucima kada potražnja (broj korisnika koji žele vožnju) nadmašuje trenutnu razinu ponude (broj partnera-vozača koji su u tom trenutku slobodni u tom dijelu grada), dolazi do automatskog povećanja cijena kako bi korisnici gotovo uvijek mogli dobiti svoje Uber vozilo. Obavijest o povećanju cijene svaki korisnik/ica primi nekoliko puta i krajnja odluka hoće li naručiti Uber po toj cijeni ili pričekati par minuta dok cijene ne padnu je u potpunosti na korisniku/ici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sustav je pritom iznimno transparentan - prije naručivanja Ubera po povećanim cijenama pojavljuje se oznaka za “surge” u obliku plave strijele pri dnu ekrana, a zatim i konkretna informacija o kojem odnosu povećanja je riječ, te je u konačnici potrebno ručno unijeti iznos povećanja kao finalni pristanak.

Image
Image

Cijene tijekom ovih trenutaka visoke potražnje imaju dva efekta: na korisnike i vozače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korisnici koji nisu u žurbi mogu odlučiti pričekati dok se cijene ne snize; dok oni kojima se žuri mogu prihvatiti vožnju po povećanoj cijeni i u najkraćem roku dobiti svoje vozilo. S druge strane, ovakav sustav omogućava vozačima povećanu zaradu.

Savjeti korisnicima

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Provjerite cijenu vožnje unaprijed: Saznajte koliko će otprilike biti cijena vožnje prije naručivanja. Potrebno je samo unijeti početnu i krajnju točku, odabrati ‘Procjena tarife’ i aplikacija će izračuna približan iznos na temelju vremena i udaljenost kako ne bi bilo iznenađenja nakon vožnje. GIF

2. Podijelite cijenu vožnje: Povedite prijatelja/icu ili dragu osobu te podijelite iznos ukupne vožnje putem opcije ‘Podijeli cijenu vožnje’ unutar aplikacije. Naplate se vrši sa svih kartica u jednakim iznosima za određenu vožnju. GIF

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Odaberite da vas se obavijesti o smanjenju cijena: Ukoliko na ekranu dobijete obavijest o povećanju cijena, odaberite pri dnu opciju “Obavijesti me kad cijene padnu”, čime ćete dobiti obavijest kada dođe do smanjenja cijena.

Image
Image

Za sve koji još nisu korisnici Ubera, Net.hr poklanja besplatnu prvu vožnju u Zagrebu do 70 kn, iskoristivo do 30.06.2016. Jedino što je potrebno napraviti jest preuzeti besplatnu Uber aplikaciju na uber.com/app ili na pripadajućoj iOS, Android i Windows Phone trgovini aplikacijama te nakon registracije u polje Promocije unijeti poseban promotivan kod NET416 i slobodno možete naručiti svoje Uber vozilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo