Vrijeme je za Cink!

Imunitet je medicinski pojam kojim se označava sposobnost organizma da se odupre i obrani od infekcija, bolesti ili neke druge biološke ili kemijske opasnosti.

U današnjoj praksi i u svakodnevnom životu pitanje imuniteta je jedno od najčešćih pitanja koji se danas postavljaju.

Imunološki sustav je sustav organa koji štiti organizam od napada stranih mikroorganizama (virusa, bakterija, gljivica i parazita), njihovih kemijskih supstanci (toksina), kao i vlastitih izmijenjenih (npr. tumorske) i istrošenih stanica.

Razlikujemo dvije vrste imunosti:
– nespecifična, prirođena imunost

– specifična, stečena imunost, koja može biti stečena aktivno ili pasivno, te stečena umjetnim ili prirodnim putem

Upravo je ta prva linija imunosti, tj. naše obrane odgovorna da spriječi prodor “neželjenih gostiju” u naš organizam, a ako ipak do toga nažalost dođe da i prva reagira.

U slučaju da se organizam ni na ovaj način nije uspio obraniti aktivira se specifičan dio naše obrane, tj. specifična imunost.

Zadatak takvog tipa imunosti je da zapamti “neželjenog gosta” kako se dva puta ne bi razboljeli, ali i da nadgleda naš organizam i spriječi razvoj nezdravih stanica u našem organizmu.

Što se zapravo događa u organizmu i što utječe na pad imuniteta?

Zapravo na smanjenje imuniteta utječu različiti faktori kao što su kronične bolesti, infekcije, iscrpljenost, onečišćenje okoline, pretjerana i neopravdana upotreba antibiotika, pretjeran fizički i psihički stres…..ali i loše navike kao što su pušenje, konzumiranje alkohola, nepravilna prehrana, dugotrajne dijete….

Zimi je podložnost infekcijama više izražena što možemo opravdati i nedovoljnim unosom vitamina i minerala u organizam.

Kako prepoznajemo pad imuniteta?

Kod oslabljenog imuniteta mogu se javljati česte ponovljene upale, kronične infekcije i dugotrajniji oporavak kod bolesti.

Neki od simptoma koje povezujemo s padom imuniteta a najčešće ih susrećemo u svakodnevnom životu su kašalj, temperatura, curenje nosa, gljivične infekcije, učestale upale uha i grla….

Što možemo učiniti za naš organizam?

Svakako jedna od prvih pretpostavki je da utječemo na kvalitetu života, da koliko god je moguće izbjegavamo faktore koji negativno utječu na imunitet, počnemo se baviti fizičkom aktivnošću te svakako uključimo raznovrsnu prehranu u svakodnevni život.

Međutim vrlo često ni sve to nije dovoljno za normalno funkcioniranje imunološkog sustava, te jednostavno količina mikronutrijenata unešenih iz hrane nije dostatna za stabilizaciju imunološkog sustava.

Razlozi za to mogu biti različiti, kao prvo zemlja je osiromašena hranjivim tvarima, namirnice su tretirane različitim kemikalijama ili su možda neadekvatno termički obrađene pa se dio hranjivih tvari pripremom uništio.

Svakako je u tom slučaju bitno posegnuti za dodacima prehrani koji sadrže mikronutrijente koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava.

Međutim vrlo je bitno da su i sami preparati prirodnog podrijetla, bez konzervansa, umjetnih bojila, dodataka soli, šećera te da dolaze u oblicima koji se lako apsorbiraju te imaju visoku bioraspoloživost.

Koji su to mikronutrijenti koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava?

Svakako među najpoznatijima je vitamin C, međutim on nije i jedini pa mu se u nizu svakako mogu pridodati i neki manje poznati vitamini i minerali npr. bakar, B6, B12 željezo, folna kiselina, vitamin D, selen i cink.

Što je zapravo cink?

Ovaj esencijalan mineral je potreban svakoj stanici našeg tijela. Neophodan je za funkciju više od 300 različitih enzima – proteina koji su potrebni za brojne funkcije našeg organizma, od učinkovitog metabolizma i probave hrane do zacjeljivanja rana.

Cink je mineral zastupljen u mišićima, bubrezima, jetri, gušterači te prostati.

Bogat nutritivni izvor cinka je hrana s visokim udjelom proteina, kao što su meso i riba.

Naše tijelo ga ne stvara i ne pohranjuje, te ga je stoga potrebno unositi iz vanjskih nutritivnih izvora.

Nedovoljan unos cinka može uzrokovati smanjenu otpornost organizma.

Dakle, cink doprinosi zaštiti stanica od oksidativnog stresa te doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava.

Cink u dodacima prehrani dolazi u mnogo oblika. Kada kupujete kapsule, tablete ili tekuće oblike odaberite aminokiselinski kelat, cink bisglicinat jer se dobro i lako apsorbira, te je blag za probavni sustav.

Solgar Cink kelat dolazi u tabletama u dozi od 22 mg te je dovoljna jedna tableta dnevno da bi se zadovoljile dnevne potrebe organizma.

Upravo Solgar Cink kelat dolazi u obliku aminokiselinskog kelata pa se kao takav vrlo brzo i dobro apsorbira te doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava.

www.solgar.hr

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr