Nova Opel Insignia: lakša, dinamičnija, agilnija za vožnju

Image
25.11.2016.
15:52
VOYO logo

· Lakša: mase do 175 kilograma manje od aktualnog modela

· Posve integrirana: prilagođen položaj sjedenja i kokpit fokusiran na vozača

Tekst se nastavlja ispod oglasa

· Uvijek aktivna: prilagodljivo podvozje FlexRide s načinima rada Standard, Sport i Tour

· Individualistička: prilagodljivi način rada Sport i softver koji sam uči

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rüsselsheim. Opel je Insigniju Grand Sports opremio svime što treba limuzini iz srednje klase da bi mogla nuditi poboljšanu voznu dinamiku i agilniju vožnju. Novopridošli model „skinuo“ je 175 kg u usporedbi s modelima koji izlaze iz ponude, što će, logično je, pozitivno utjecati na upravljanje i vozne performanse. Ova je sportašica 29 mm niža od prethodnog modela, trag kotača povećan je za 11 mm, prevjesi su znatno smanjeni, a međuosovinski je razmak povećan za 92 mm čime je postignuta dodatna direkcijska stabilnost pri velikim brzinama. Dodatno unaprijeđeno podvozje FlexRide automatski ili putem ponuđenih načina rada Standard, Sport i Tour prilagođava amortizere, upravljanje i pogon. To je najdetaljnije testirano na legendarnoj stazi Nordschleife na Nürburgringu. Staza je sa svojom kombinacijom različitih površina, suženja i zavoja iznimno zahtjevna i svaki se novi Opel tu stavlja na finalne muke da bi se dokazao.

Tim okupljen oko glavnog inženjera za Insigniju Andreasa Zipsera putovao je na testne vožnje na Nürburgringu u kamufliranim prototipovima, gdje su odvezli brojne krugove na 21 km dugoj stazi Nordschleife kako bi postigli završne postotne bodove na putu do savršeno ugođenog vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Čim uđete u novu Insigniju, možete osjetiti da je taj automobil razvijen od nule. Integracija vozača je izvanredna i nudi puno bolji osjećaj automobila. Insignia je postala puno agilnija, čak i s istim motorom“, rekao je Zipser, već se veseleći sljedećim brzim krugovima na testnoj stazi.

Glavni inženjer napustio je radionicu i izveo Insigniju Grand Sport na Nordschleife. Uskoro je natjerao ovu peterovratnu limuzinu da iskuša svoje granice i uletio u dio staze poznat pod nazivom Brünnchen prije nego što je znalački savladao Pflanzgarten – dio koji je vrlo dobro poznat svim ljubiteljima automobilizma. Položaj vozača 3 cm je niži nego kod modela koji izlazi iz ponude i stvara dojam da ste zapravo dio automobila – središnja konzola nudi dodatnu potporu, instrumenti su okrenuti prema vozaču, a sve su kontrole na dohvat ruke. Sve je to rezultiralo položajem sličnom kod onog u trkaćem touring automobilu, savršenom za dinamičnu vožnju, i to ne samo na Nürburgringu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za takvu dinamičnu vožnju vozač bi trebao odabrati način rada Sport podvozja FlexRide: amortizeri su tvrđi, a odziv upravljača i gasa izravniji. Uz to sustav ESP protiv proklizavanja aktivira se kasnije, čime vozač dobiva slobodnije ruke za reakciju. U kombinaciji s automatskim mjenjačem Sportski način rada kasnije mijenja stupnjeve prijenosa, što znači da je Insignia posve prilagođena dinamičnom stilu vožnje.

Vraćajući se s Nürburgringa vozač može u skladu s karakteristikama ceste i osobnim preferencijama odabrati neki od daljnjih triju načina rada:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

· Standard: automatska kontrola odabire najbolje postavke na temelju podataka koje sakupljaju senzori vozila

· Tour: udobna konfiguracija podvozja, postavke pogonskog sustava za ekonomičnu potrošnju – ovo je pravi način rada za opuštajuća duža putovanja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

· Sport: skraćuje se trajanje kočenja, podvozje se znatno manje naginje prilikom vožnje velikim brzinama u zavojima, a upravljanje nudi izravniji odziv u skladu s uvjetima na cesti

Podvozje FlexRide elektrohidraulički prilagođava amortizere cesti i prevladavajućim voznim situacijama 500 puta u sekundi ili 30 000 puta u minuti. Vozač može i putem gumba Sport spremiti osobne postavke karakteristike upravljanja, odziva gasa i amortizera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Novi središnji softver za kontrolu načina vožnje srce je i duša ovog prilagodljivog podvozja. On stalno analizira podatke prikupljene putem senzora i prepoznaje individualni stil vožnje. Pojedinačni se sustavi zatim optimiziraju radi najboljeg držanja podloge i položaja na cesti“, objasnio je Zipser.

Ako, primjerice, Opel Insignia Grand Sport vozi u načinu rada Standard i vozač počne malo agresivnije ulaziti u zavoje na zavojitoj cesti, softver prepoznaje dinamičniji stil vožnje na temelju vrijednosti ubrzanja i kočenja te odmah prebacuje podvozje i komponente pogonskog sustava u sportske postavke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo