Paul Sylvester: Radio je budućnost!

Predviđali su mu smrt u 70-ima, a vidite nas danas. Radio će za deset godina biti u našem džepu.

Paul Sylvester jedan je od TOP 10 radijskih eksperata u svijetu. Direktor je programskih sadržaja na britanskoj Absolute radio mreži i nedavno je imenovan za „glavnog radijskog producenta godine“ na nacionalnoj dodjeli nagrada „UK Commercial Radio Awards”.

Prošle godine predvodio je radijske postaje u svojoj grupaciji do rekordne slušanosti i prihoda. Osim toga, Absolute Radio je okrunjen titulom „Komercijalne radijske postaje godine“ u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Paul je zaslužan za zapošljavanje i obučavanje svih radijskih voditelja i producenata svoje radijske grupe. Tijekom prošle godine pokrenuo je kampanju ‘Real Music Matters’ (veliki koncerti core izvođača i apsolutna digitalizacija eventa). Kreirao je izvrsne “comedy” showove, ali i nagovorio legendu grupe Oasis Noela Gallaghera da bude voditelj svog prvog radijskog showa. Producirao je i sva radijska praćenja važnijih festivala u proteklih šest godina.

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu u Rovinju, sudjelovao je u panel raspravi „Radio Reinvented!“ na kojem su predstavnici najjačih radijskih brandova iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine i Velike Britanije razgovarali o promjenama i izazovima s kojima se radio suočio uslijed razvoja moderne tehnologije, prilagodbi sadržaja kroz različite multimedijske platforme, novim trendovima u radijskom svijetu, odnosima s oglašivačima i budućnosti radijskog medija.

Baš kao i u Hrvatskoj, jutarnji show i u Ujedinjenom Kraljevstvu najslušaniji je radijski termin. The Christian O’Connell Breakfast Show vezan je uz sponzora sljedećih pet godina. To nije nešto nevjerojatno s obzirom da ste upravo u jutarnjem showu napravili svjetsku radijsku revoluciju. Takozvani Banana Project privukao je slušatelje svih glazbenih ukusa.

Kad je Absolute rastao, lansirali smo nekoliko pilot projekata, no cijeli tim htio je da Morning show ostane broj jedan s maksimalnim dosegom slušatelja, ali ne na način da radimo 7 vrsta showova. Zato je Christian ostao jedini host kao apsolutni car Absolute radija. Slušatelji koji vole glazbu 60-ih slušaju u Jutarnjem showu isključivo 60-e i Christiana. Ako je netko fan 70-ih, nema problema, tu je za dobro jutro samo glazba 70-ih i Christian. Identično je sa 80-ima i 90-ima.

Vrlo pametni ljudi radili su mjesecima kako bi osmislili tehnologiju da Christian nakon svog DJ talka stisne samo jedan gumb na kojem se nalazi sedam kanala odnosno istovremeno krene glazba na sedam kanala iz sedam vremenskih razdoblja.

Absolute 60’s, Absolute 80’s, 90’s…biraš što ti je najdraže to jutro.

Koji kanal je naslušaniji?

Absolute Radio je najpopularniji, pa zatim 80’s, 90’s, Classic Rock, 00’s, 70’s i na kraju kanal 60’s.

Osim Banana Projecta, tu je i Absolute 80’s Weekends projekt koji obuhvaća koncerte na potpuno nestandardnim lokacijama.  S jedne strane veliki talk about zbog samog mjesta eventa poput crkve ili glavne londonske avenije, s druge osjećaj koji i izvođač i publika ranije nisu doživjeli.

Smatram da ako slušatelj dobiva omiljenu glazbu svaki dan besplatno kroz radio, treba je dobiti i uz doživljaj koji sam ne može platiti – to su upravo te „čudnovate“ lokacije.  Zato i jesam toliko strastven oko tog projekta jer smo drugačiji i jedinstveni. Ne postoje ulaznice za ove koncerte, već je slušatelji mogu osvojiti isključivo slušajući Absolute. To mi daje beskonačne mogućnosti kreative kao programskom direktoru. Imam samo jedno u glavi cijelo vrijeme: slušatelji, radijski tim, voditelj, sponzor i ja moramo cijelo vrijeme biti u jednom zajedničkom svemiru. Radio jednako brand jednako obitelj. Izvođači također obožavaju ovaj projekt jer je drugačiji. Cijelo vrijeme sviraju u velikim arenama, na stadionima…crkvom ili tunelom su jednostavno oduševljeni.

Baš je nedavno nastupio James Bay u Abbey Road Studios, na mjestu gdje su snimali Rolling Stonesi i Madonna. James nikad nije imao niti u primisli da bi se mogao naći i zapravo imati koncert u Abbey Roadu. Poanta je da izvođači naprave nešto potpuno drugačije na njima nedostupnom mjestu. Absolute to može ostvariti.

Digitalizacija radija omogućila je realizaciju ovakvih projekata.  Prisiljeni smo pratiti tehnologiju i prilagođavati se navikama svog targeta. Absolute tu zasigurno prednjači pred ostalim radijskim postajama. Koja su tvoja predviđanja – kako će radio u Europi izgledati i zvučati za deset godina?

Predviđali su smrt radija u 70-ima, nije se dogodio, vidim da smo svi još uvijek tu. Smatram da će radio nastaviti rasti. Radio će biti još više digitaliziran. Već sad imamo svi radio u svom džepu. To je naš mobitel. Mobitel će biti budućnost radija. Moći ćemo kupiti pjesmu koju želimo, proizvod koji želimo, gledati svijet kroz mobitel. Sve u jednom kliku, puno jednostavnije nego danas.

Personality radijskih ljudi bit će ključan. Oni će morati rasti i prilagođavati se slušateljima.

Sjetimo se radija prije deset godina. Sigurno nismo razmišljali o nastajanju i toliko snažnom utjecaju društvenih mreža na sve?

Postoji li nešto što se neće mijenjati, čega ćemo se pridržavati cijelu svoju karijeru?

Da! To su autentične istinite priče naših slušatelja. Ta intimna veza voditelja i slušatelja. Koliko god se mi morali prilagođavati sponzorima i krajnjem prihodu, nikad ne smijemo zaboraviti da slušatelj voli, osjeća i želi svoj radio, svoj brand, svoju svakodnevicu. Slušatelj nam mora ostati najbitniji u cijelom tom vrtlogu. Moramo razvijati content i dati ono što naši slušatelji zaslužuju – u tom trenutku relevantnu, istinitu, emotivnu priču.

Osim što radiš kao direktor programskih sadržaja, lovac si na nove radijske talente. Na neki način zadužen si za pronalazak novih zvijezda i njihovo obučavanje. Što je zajedničko svim radijskim ljudima?

Mi jednostavno drugačije dišemo. Nesigurni smo, opsjednuti kontrolom u svim segmentima, paranoični, ali smo isto tako svjesni onoga što radimo. Crpimo ideje iz prijatelja, obitelji, ljubavi, problema. Privilegirani smo, razgovaramo s ljudima, educiramo ih, utječemo na njih…na milijune njih. Tko ne bi želio imati takav život?

Novinarka: Lucija Jakelić

Povratak na Net.hr