Zaštitite srce i mozak bez tableta – sasvim novim planom prehrane

Ako barem tri puta tjedno jedete ribu, svakodnevno unosite orašaste plodove ili maslinovo ulje, svaki dan jedete pet porcija povrća i voća te izbjegavate crveno meso i slatkiše možete smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara jednako uspješno kao i oni koji piju statine. A nećete imati ni opasne nuspojave zbog lijekova.

Jedu li mediteranski tip prehrane, ljudi koji imaju velik rizik od srčanih bolesti mogu smanjiti opasnost od dobivanja srčanog udara i moždanog udara čak za tri puta.

Novo istraživanje provedeno na Sveučilištu Barcelona se koncentriralo na učinak promijenjene prehrane prije samog nastanka bolesti. Naime, prethodna istraživanja su dokazala da promjena prehrane kod onih koji su već imali srčani ili moždani udar ima pozitivno djelovanje.

No nova studija se koncentrirala na visokorizičnu grupu prije pojave bolesti. Uključili su oko 7.500 Španjolaca u dobi od 55 do 80 godina koji su bili debeli, pušili su, imali dijabetes ili neki drugi faktor rizika, a povoljni rezultati zbog promjene prehrane su bili iznimno jasni.

Prehrana bogata voćem, povrćem, ribom, orašastim plodovima, žitaricama punog zrna, i zdravim uljima kao što su maslinovo razlog je za pozitivne promjene. Istovremeno, prehrana je uključivala male količine mliječnih proizvoda i crvenog mesa (uključujući prerađeno meso).

30% manje smrtnih slučajeva

Dnevno su uzimali pet porcija povrća ili voća, a ribu su jeli tri puta tjedno (po mogućnosti ne prženu na ulju već kuhanu ili pečenu). Svaki dan su uzimali maslinovo ulje ili orašaste plodove.

Umjesto crvenog mesa poticali su ih da jedu bijelo, a mahunarke, uključujući i grah, grašak i leću barem tri puta tjedno.

Oni koji su navikli na unos alkohola, pili su barem jednu čašu vina uz obrok.

Zamolili su ih i da izbjegavaju industrijski pripremljene kolačiće, kekse i kolače.

Promjena je donijela 30% manje bolesti

Sveukupno, ljudi na mediteranskom stilu prehrane su imali 30% manje smrtnih slučajeva zbog srčanog i moždanog udara nego grupa na alternativnoj nemasnoj prehrani, piše New England Journal of Medicine.

Dr. Ramon Estruch, profesor medicine na Sveučilištu Barcelona, koji je vodio istraživački tim smatra da prehrana djeluje zbog svog cjelokupnog sastava, a ne zbog pojedinačnih komponenti.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr