Vježbate li ovo je hrana za vas

Energetski napici trebali bi nam dati energiju usred napornog treninga i pomoći u oporavku tijela. No, nova istraživanja pokazuju da čokoladno mlijeko s manjim udjelom masnoća djeluje bolje od energetskih napitaka. Pogledajte još neke alternative.

Banane

Banane su oduvijek omiljene među sportašima. Uglavnom zato jer su prilično kalorične, te pune kalija i elektrolita, koji se gubi tijekom jakog znojenja.

Istraživači s Appalachian State University’s Human Performance Laba dokazali su da banane jačaju izdržljivost biciklista jednako kao i energetski napici.

Osim toga, banane nude dugoročne koristi koje se ne mogu dobiti u energetskim napicima: antioksidanse, vlakna i vitamin B.

Čokoladno mlijeko

Energetski napici trebali bi nam dati energiju usred napornog treninga i pomoći u oporavku tijela. No, nova istraživanja pokazuju da čokoladno mlijeko s manjim udjelom masnoća djeluje bolje od energetskih napitaka.

Iz američke klinike Mayo kažu da čokoladno mlijeko ima tri važne komponente: ugljikohidrate u obliku laktoze, elektrolite kalija i natrija te proteine u obliku kazeina.

Grožđice

Osim energetskih napitaka, mnoge tvrtke nude i energetske gume za žvakanje koje sadrže šećer, elektrolite i kalorije.

No, grožđice su prirodnije i daleko jeftinije. Pojedite ih prije treninga i vidjet ćete da pružaju dovoljno energije potrebne za održavanje tempa.

Napitak koji možete sami pripremiti

‘Tekućina je zaista najlogičniji izbor tijekom tjelovježbe. Krv odlazi u mišiće, pa je probava usporena’, kaže dr. Barbara Lewin, sportska nutricionistkinja, koja radi s profesionalnim sportašima i američkim olimpijcima.

Dr. Lewin predlaže ovaj napitak:
3 i 1/4 čaše vode
1/4 čaše narančina soka
1/4 čaše javorovog sirupa
1/4 žličice soli

Riža

Zvuči čudno, ali dr. Elizabeth Applegate sa UC Davisa objašnjava da je kuhana riža, osobito ona u koju ste dodali malo meda, odličan izvor energije koji vraća snagu i daje izdržljivost.

‘Naravno, to nije primjereno za trkače’, rekla je.

Kofein

Sportaši koji naporno i dugo vježbaju trebaju elektrolite i ugljikohidrate iz energetskih napitaka. Ali većina redovitih posjetitelja teretana nema takve potrebe. Oni koji vježbaju do 60 minuta uz umjeren intenzitet ne troše toliko energije.

Dr. Elizabeth Applegate smatra da je napitak u kojem ima 100 miligrama kofeina, poput crne kave ili ledenog čaja, sasvim u redu.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr