Što to točno ugrožava zdravlje tijekom blagdana, a od čega ne moramo strahovati?

Blagdani su idealno vrijeme za brojne mitove. Ovdje se bavimo onima koji se tiču zdravlja i opasnosti koje vrebaju.

Debljanje

Točno. Mnogi ljudi dobiju koji kilogram tijekom blagdana. No, to nije onoliko koliko se najčešće misli. ‘Jedno novije istraživanje pokazalo je da tijekom ovog razdoblja dobijemo nešto manje od kile, a čak i ako se brojka na vagi ne mijenja, poveća se udio masnog tkiva u tijelu. Dakle, ima smisla paziti na to što jedete tijekom blagdana, ali nemojte previše očajavati zbog kasnijih obroka’, kaže doktorica Rachel Vreeman. Iako je jedno istraživanje pokazalo da ljudi koji pojedu obilan obrok sredinom dana izgube više na težini od onih koji isti takav obrok pojedu navečer, sveobuhvatnija istraživanja pokazala su da ‘debljanje nije povezano s jelom u večernjim satima’, pojašnjava Vreeman. Međutim, jedete li više od tri puta dnevno i preskačete li doručak, to će dovesti do povećanja težine.

Raste broj samoubojstava

Netočno. Stopa samoubojstava u prosincu je najniža u odnosu na ostale mjesece u godini, kažu u Centers for Disease Control and Prevention. ‘Ljudi, zapravo, imaju više emocionalne i socijalne podrške u ovo doba godine, a smanjen je i broj posjeta psihijatrima. Ustvari je više samoubojstava tijekom toplijih mjeseci’, tvrdi doktorica Rachel Vreeman.

Povećana je opasnost od požara

Točno. Ovo se osobito odnosi na ljude koji su skloni žaruljicama kititi vanjski dio kuće i visoka stabla ispred kuće. Stoga treba biti oprezan. Požari su također na vrhuncu tijekom prosinca, a uzrokuju ih svijeće ili neispravne svjećice kojima se kiti bor. Stoga dobro pripazite jeste li sve pogasili prije odlaska na počinak.

Povećan rizik od srčanog udara

Točno. Srčani udari su češći zimi nego ljeti djelomice zato što hladno vrijeme može povećati krvni tlak i druge čimbenike rizika kod ljudi koji imaju problema sa srcem. Najviše se treba pripaziti oko Nove godine jer su u siječnju i veljači opasnosti od srčanog udara u padu. Dakle, ako imate problema sa srcem, trebate dobro paziti na pravilnu prehranu, trebate vježbati, dovoljno spavati te izbjegavati stres. Opasnost predstavlja hrana s visokim udjelom masti i soli. Obratite pozornost na nuspojave jer ono što se može činiti kao žgaravica ili probavne smetnje, ustvari mogu biti znakovi srčanog udara.

Mamurluk se može ‘izliječiti’

Netočno. ‘Što god je dosad proučavano, nije dalo učinka’, kaže Vreeman. To uključuje artičoke, aspirine, banane, različite lijekove i biljke te mnoge druge stvari. ‘Mamurluk možete izbjeći tako da ne pijete velike količine alkohola, ali to nitko ne želi čuti’, kaže ona. Postoje, ipak, naznake da aminokiselina koja se nalazi u jajima može pomoći tijelu da izbaci toksine koji dolaze od alkohola. ‘Sendvič od jaja nije loša ideja kad ste mamurni, ali nema ni garancije da će pomoći’, navela je. Sirovi žutanjak ubačen u tonik koji vam brat preporučuje slobodno preskočite. Sirovo jaje može biti zaraženo salmonelom. A trovanje hranom zadnje je što vam treba.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr