Skupina koja mora posebno paziti na krvne žile

Simptomi pomanjkanja vitamina B12 mogu se pojaviti tek nakon pet, šest godina nakon što se tjelesna opskrba smanji. Vitamin koji je toliko bitan za sintezu DNK i stanje vitalnih organa i tkiva nije od onih koje treba zanemariti. Tko treba posebno pripaziti?

U časopisu The Journal of Nutrition, Health & Aging objavljeno je da svakodnevno uzimanje nadomjestaka vitamina B12 pomaže u smanjenju rizika od ateroskleroze kod vegetarijanaca. Doze od 500 mikrograma vitamina B12 na dan poboljšavaju funkcije arterija (sposobnost relaksacije), a također smanjuju debljinu arterijske stijenke. Snizuju i razine aminokiseline homocisteina u krvi, kojeg se povezuje s učinkom na zdravlje srca.

Iako mnogi misle da vegetarijanci imaju nizak rizik od kardiovaskularnih bolesti, podaci ukazuju da je vegetarijanska prehrana siromašna vitaminom B12, a relativno bogata solju, što zajedno može povećati rizik od ateroskleroze.

Nedostatak vitamina B12 vegetarijanci mogu prevenirati, osim suplementima, i konzumacijom mliječnih proizvoda, jaja i obogaćenih žitarica.

Simptomi manjka

Manjak vitamina B12 u organizmu može biti odgovoran za opadanje moždanih aktivnosti u starijih osoba (koji su također skupina osjetljiva na nedostatak ovog vitamina). Najčešći simptomi deficita su megaloblastična (perniciozna) anemija, oštećenja sluznice probavnog kanala i neurološki poremećaji. Prvi znaci se mogu javiti na jeziku, postaje atrofičan, povećan i purpurno crvene boje. Drugi znakovi pomanjkanja vitamina B12 su osjetljivost i slabost, usporeni refleksi i osjetni podražaji, teškoće u hodu i govoru, grčevito trzanje udova, problemi s kosom (suha, lomljiva kosa koja brzo sijedi), pa čak i neugodan miris tijela.

http://www.vitamini.hr/

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr