Sedam namirnica bogatih hranjivim tvarima koje morate jesti

Minerale i vitamine iz hrane ljudsko tijelo upotrebljava bolje nego one koje uzimate kao dodatke prehrani. Nedostaje li vam neki važan sastojak, posegnite za namirnicama koje su prirodni koncentrati hranjivih tvari.

1. Klorela (Chlorella)

Zelena alga koju mnogi smatraju tek dodatkom prehrani, tj. suplementom za osobe koje ne konzumiraju dovoljno žutog i zelenog povrća, zapravo je prava hrana. Zbog jednostavnog uzgoja, neki su je smatrali rješenjem za problem gladi u svijetu. Od ideje se odustalo jer je teže probavljiva, no nove tehnike su omogućile uklanjanje teško probavljivih staničnih dijelova bez oštećivanja alge. Bogata je proteinima, aminokiselinama, klorofilom, karotenoidima, vitaminima i mineralima. Povećava crijevnu mikrofloru, čisti organizam, jača imunitet i regenerira stanice.

2. Spirulina

Plavo-zelene alge zapravo su nešto između bakterije i alge koje rastu u svježoj vodi. Sadrži sve vitamine B-kompleksa, uključujući i B 12, te vitamine C, E i A, raznovrsne minerale i oligoelemenate, poput joda, broma i mangana. Spirulina je bogata i klorofilom. Slobodno zajedno jedite spirulinu i klorelu.

3. Kelj

Ako ne volite okus kelja, jedite ga uz neki prilog koji vam je ukusniji. Ili ga u sokovniku izmiješajte s mrkvom i jabukama.

4. Kakao

Ovu supernamirnicu najlakše je progutati u čokoladi. Pazite samo da čokolada koju jedete ima najmanje 70 posto kakaa. Ili možete piti kakao s mlijekom ili kavom. Kakao dokazano poboljšava krvožilni sustav i funkciju mozga.

5. Chia sjemenke

Ove sjemenke su bogate omega-3 masnim kiselinama (predstavljaju 60% ukupnih masnoća u sjemenkama), a za razliku od sjemenki lana, koje su također bogate ovim spojem, ne treba ih samljeti da biste imali koristi. Sadrže i druge korisne sastojke, te su dobre za zdravlje srca. Primjerice sadrže dvostruko više proteina nego bilo koje druge sjemenke, više kalija nego i kalijem bogate banane, nevjerojatno puno antioksidansa, sjemenke su bogate i kalcijem te željezom. Jedući chia sjemenke unijet ćete u organizam i magnezij, fosfor, kalcij, cink, mangan, vitamine A, D, K i E i niz vitamina B skupine.

6. Noni sok

Sirov i nerazrijeđen sok poboljšava imunitet. Problem je što je na tržištu puno zaslađenog i razrijeđenog noni soka koji se radi od smrznutog koncentrata. Budite pažljivi pri kupnji. Ne možete li nabaviti originalni proizvod, radije kupite svježe sastojke iz lokalnog uzgoja i sami pripremajte svježe povrtne i voćne sokove.

7. Sok od aloe vere

Mora se raditi o organskom uzgoju i nerazrijeđenom soku. Odličan je za imunitet i poboljša opće zdravstveno stanje.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr