PSIHIČKI PROBLEMI Nedostatak tvari zbog kojih možete mentalno patiti

Promjena raspoloženja, depresija, nezadovoljstvo mogu upućivati na nedostatak hranjivih tvari u organizmu. Studije pokazuju da je baš taj fizički nedostatak mogući uzrok vaših psihičkih problema.

Nedostaci u prehrani koji dovode do depresije i promjena raspoloženja (mnogima ne manjka samo jedna nego više hranjivih tvari):

Ne unosite dovoljno omega-3 masnih kiselina

Koliko često jedete ribu ili koristite samljeveni lan i laneno ulje? Ove su namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama. Neravnoteža između omega-3 i omega 6 masnih kiselina može biti jedan od čimbenika za razvoj depresije. Omega-3 masne kiseline su važne za funkcioniranje mozga i mentalnog zdravlja. Pomažu i ljudima koji pate od upala i kroničnih bolova. Znanstvenici su otkrili da mnogi bolesnici s depresijom i poremećajem raspoloženja imaju manjak omega-3 masnih kiselina. Umjesto skupih kapsula, bolje je da češće kupujete srdele ili neku drugu svježu ribu bogatu omegom-3. Imate li pristup domaćim jajima i mesu životinja koje jedu na slobodnoj ispaši, također ćete unositi omegu-3.

Industrijski prerađena hrana

Je li vaša prehrana puna šećera, brzo pripremljene hrane, gaziranih napitaka i drugih prerađenih proizvoda? Često preskačete obroke? Ako vas muči loše raspoloženje, depresija ili poremećaj raspoloženja, vodite dnevnik prehrane. Tu biste mogli naći uzroke svojih zdravstvenih problema.

Nedostatak minerala, cinka, kroma i željeza

Pacijenti s depresijom često imaju manjak mnogih hranjivih tvari. Današnja prehrana često je siromašna mineralima i mineralima u tragovima.

Nedostatak aminokiselina

Znate li da naše tijelo treba devet aminokiselina, ali ih ne može proizvoditi. Zato ih morate unijeti kvalitetnom prehranom. Aminokiseline se nalaze u mesu, jajima, ribi, kvalitetnom grahu, sjemenkama i orašastim plodovima.

Nedostatak vitamina B

Niz istraživanja iz područja neuropsihijatrije dokazuje vezu između nedostatka vitamina skupine B i poremećaja raspoloženja, uključujući depresiju.

Važnost neurotransmitera

Dopamin, noradrenalin i GABA tri su važna neurotransmitera, a depresivne osobe ih često imaju premalo. Holistički liječnici smatraju da liječenje aminokiselinama, uključujući triptofan, tirozin, fenilalanin i metionin, može ispraviti različite poremećaje raspoloženja, poput depresije.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr