Prilegnite malo

UBIJTE OKO, TO JE JAKO ZDRAVO: Želite si dobro? Onda svako popodne malo odspavajte

Mačke to znaju. Bebe to znaju. Zašto onda mi ne znamo, piše Little Things. Ponekad je nužno raditi cijeli dan do iznemoglosti, ali postoji i vrijeme kada je u vašem najboljm intersu malo ubiti oko usred dana. govorimo o popodnevnom dijemanju.

GRADONAČELNIK UVEO ODREDBU: Svi građani imaju pravo na popodnevno drijemanje od 2 do 5

Iako popodnevni san i nije baš popularan u svijetu odraslih, ispada kako je redovito drijemanje jedna od boljih stvari koje možete napraviti za vaše tijelo i um. A ipak je praktički zabranjano svima starijima od predškolskog uzrasta.

Djeluje potpuno zdravorazumski kad malo razmislite o tome. Postanete malo usporeni sredinom dana i kratko ispružanje na kauču na samo par minuta zvuči fantastično! A istraživanja su pokazala da i stvarno je.

Baš kao i kad se dobro nasmijete, osjećaj je sjajan i pruža ozbiljne fizičke i psihičke koristi. To je jedna od onih stvari za oje postoji dobar razlog što ju volimo raditi. Nevjerojatno kako nam tijelo šalje signale.

Koristi popodnevnog drijemanja:

Poboljšava pamćenjeFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Korist br. 1 – Oštri kognitivne funkcije

Svi znamo da ako se dobro ne naspavate, nećete biti baš najbolji slijedećeg dana. A baš kao što san djeluje na učenje i sposobnost zadržavanja informacija, to isto radi i drijemanje.

Srce će vam biti zdravijeFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Korist br. 2 – Poboljšava zdravlje srca

Istraživanje obavljeno na Havardu pokazalo je kako ljudi koji redovito drijemaju imaju manje šanse da će imati probleme sa zdravljem srca kasnije u životu.

Drijemanje nadoknađuje nedostatak sna koji može ozbiljo narušiti srčano zdravlje, s čime, nažalost, brojni imaju iskustva.

Umanjuje stres i anksioznostFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Korist br. 3 – Smanjuje stres i tjeskobu

Umor uzrokuje stres, od kojeg ste samo još umorniji. Ali drijemanje može to promijeniti i umiriti vas baš pred sam vrhunac stresa.

Studija iz 2012. pokazala je kako tri hormona stresa skaču kada sudionici nisu drijemali, što samo prouzroči još po zdravlje štetnog stresa.

Ovo je posebno važno za muškarce, jer je za njih vjerojatnije da će imati zdravstvene probleme prouzročene stresom.

Manje ćete jestiFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Korist br. 4 – Suzbija potrebu za hranom

Kada ste umorni i treba vam energija, normalno je da gledate što ćete pojesti. Ali to je isto sjajan način da utrpate u sebe više nezdrave hrane nego što ste mislili, što opet može dovsti do drugih problema.

Drijemanje je alternativa dodatnom obroku koji će vam povećati energiju i zaustaviti vas od razmišljanja o hrani – zato što spavate. Kartki san od 10 do 15 minuta može potpuno otkloniti želju za hranom.

Biti ćete u boljoj fizičkoj formiFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Korist br. 5 – Popravlja fizičku spremu

Drijemanje djeluje kao potpuna suprotnost vježbanju, ali u stvari istraživanja su pokazala kako sportaši koji na kratko zadrijemaju u stvari postižu bolje rezultate.

Savjeti za bolje drijemanje:

Pazite na trajanjeFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Savjet br. 1 – Odredite trajanje

Ovisno o vašim potrebama. drijemanje može trajati od 5 do 45 minuta, iako izgleda da većina ljudi ne voli 30-minutni drijemež.

Eksperimentirajte s različitim trajanjima dok ne pronađete koje vam najbolje paše.

Određivanje trajanja pomoći će vam i da se ustanete na vrijeme da dovršite svoje poslove.

Prilegnite nakon ručkaFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Savjet br. 2 – Drijemajte popodne

Rano popodne uglavnom je najbolje vrijeme za drijemež. Radi se o sredini dana, i to obično je nakon što ste pojeli nešto.

Drijemanje prekasno može poremetiti vaš noćni san, a ako zadrijemate prerano možda vam neće biti dovoljno do spavanja.

Potražite najbolje mjestoFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Savjet br. 3 – Izaberite optimalne uvjete

Najbolje mjesto za drijemanje je hladniji, zatamljeni prostor. Ne bi trebalo biti premračno je ćete pasti u duboki san. Uz to, lakše je spavati na mjestu koje je malo hladnije, te se pokriti dekom ako vam je prehladno.

Dobro bi bilo i da držite glavu na uzdignutom mjestu, poput rukohvata trosjeda.

Pripremite potreban priborFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Savjet br. 4 – Pripremite probor za drijemanje

Da, i za drijemanje vam je potreban pribor.

Trebate postaviti alarm na vašem mobitelu, da ne prespavate, šalicu kave ili čaja koje ćete popiti prije drijemanja. Možete staviti i masku za spavanje ako drijemate na rasvjetljenom mjestu. A možete uzeti i olovku.

Postavite alarm i popijte kavu ili čaj. Kofein će se aktivirati baš kada se razbudite pa ćete biti spremni za akciju.

Neki ljudi drijemaju s olovkom među prstima. Prsti vam se polako opuštaju, a probudite se kad olovka padne na pod.

Spavajte i noćuFoto: Tayra Lucero/LittleThings

Savjet br. 5 – Dobro se naspavajte

San nije luksuz. Nužan je za vaše zdravlje poput hrane i zraka, ali većina ga ljudi ne uzima dovoljno. Tako npr. 48 posto Amerikanaca kaže kako osjećaju da im nedostaje sna, ali samo 34 posto redovito drijema.

Možda bi trebali promisliti o tome kako spavamo. Vratite vrijeme za popodnevno drijemanje!

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr