Navalite na ove slane delicije jer su 'šokantno' dobre za organizam

Tisučljećima, kulture diljem svijeta uživaju u fermentiranoj hrani, a danas, neki od najcjenjenijih kuhara u svijetu, zalažu se za veću konzumaciju upravo fermentirane hrane. Čak i ako niste ljubitelj kiselog ili oporog, trebali biste fermentiranim zalogajima pružiti šansu. I to iz nekoliko razloga.

Laički, fermentiranjem zrelo prelazi u trulo, pa iako zvuči odvratno, u tom procesu, dobri mikroorganizmi razdjeljuju hranu ili je čak djelomično probavljuju. Upravo to čini dobro našem probavnom sustavu, olakšava ga, ubrzava i omogučuje da se sastojci apsorbiraju. Istraživanja pokazuju da neka fermentirana hrana može očajati imunitet. Fermentacija pomaže u produljivanju života školjke (pomislite samo koliko dulje ‘živi’ cheddar sir od litre trajnog mlijeka), te može pomoći u očuvanju hrane, budući da patogeni koji se stvaraju u hrani teže preživljavaju u kiselom okolišu kakav nastaje fermentacijom.

Beskvasni kiseli kruh

Ono što ga izdvaja od ostalih vrsta je njegov glikemijski indeks koji iznosi cca 68, u usporedbi s indeksom 100. Konzumirajući ga, osiguravate da se glukoza u krvi drži pod kontrolom, a sam proces zapravo iskorištava ugljikohidrate iz hrane i time smanjuje njihov udjel, pretvrajući ih u mliječnu kiselinu.

Kiseli krastavci i kapare

Industrijski kiseli krastavci i kapari nisu uvijek proizvedeni uz pomoć dobrih bakterija, nego su jednostavno natopljeni u rasolu.

Vino i pivo

Obje kapljice su fermentirane :-). Uživajte pametno, u ograničenim količinama :-).

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr