Sve što niste znali o jabukama, a trebali biste

Sezona branja jabuka je počela, a s obzirom na dokazane dobrobiti koje pružaju organizmu, slobodno uživajte u njima bez osjećaja krivice. Nije bez razloga nastala uzrečica ‘Jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van’.

Veliki sam ljubitelj jabuka pa me zanima koliko jabuka na dan smijem pojesti, a da to ne naruši zdravstvene preporuke i da mi ne naškodi?

Jabuka može biti dobar izbor za laganu večeru, a ako je jedete uz jelo, preporučila bih da to bude prije, a ne nakon jela. (Općenito je bolje voće, posebno ono koje brzo fermentira, poput bobičastog,
jesti odvojeno, kako biste izbjegli flatulenciju i probavne smetnje.) Ukoliko je riječ o međuobroku, zašto ne biste, umjesto voćne ili povrtne salate, pojeli dvije jabuke?

Jabuku također možete koristiti u terapijske svrhe, što dodatno opravdava njezinu konzumaciju. Npr. za regulaciju stolice i stabilizaciju crijevene flore pojedite 1-2 sirove (ili pečene) jabuke natašte; za poticanje znojenja kod visoke temperature u prokuhanu kašu od jabuka dodajte med i limunov sok te pijte vruće.

Sto grama jabuka, ovisno o vrsti, u prosjeku sadrži 85-90% vode, 10g uglijkohidrata, od kojih je 2-3g vlakana. Osim vitamina C, sadrži vitamine A i B skupine te minerale kalij, fosofor, kalcij.

Kalorijski je siromašna, tako da 100g jabuke ima 40 kalorija, što je, uz činjenicu da je bogata pektinima i celulozom, čini dobrim izborom i kod redukcijskih djeta.

Preporučila bih vam da konzumirate jabuke iz organskog uzgoja, neprskane, s obzirom da je riječ o voću koje zadržava visoke kocentracije pesticida u kori, inače nutritivno važnom dijelu ploda.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr