Kako biti sigurni da se hranite pravilno?

Često se govori o važnosti raznovrsne prehrane. Što bi to točno za jednu obitelj značilo? Kako mogu biti sigurna da unosimo sve potrebne vitamine i minerale u organizam?

Kako biti sigurni da se hranite pravilno i zadovoljavate potrebe za svim nutrijentima?

Uz poštivanje pravila da unosite različite vrste i količine namirica prema prehrambenoj piramidi (povrće, voće, cjelovite žitarice, bjelančevine, zdrave izvore masti), jednostavno pratite koliko se boja na vašem tanjuru nalazi tj. koliko ste boja u jednom danu unjeli u organizam!

Više boja znači više korisnih fitokemikalija za organizam.

Crvena boja zaustavlja djelovanje slobodnih radikala, djeluje antikancerogeno i antibakterijski, podižući naš imunološki sustav. Za to su zaslužni flavonoidi antocijani te karotenoid likopen.

Narančasta i žuta boja vraćaju vitalnost organizmu, neophodne su za dobru probavu i jak imunološki sustav (veliki dio žutog i naračastog povrća obiluje i vitaminom C). Karotenoidi su nam važni za zdravlje kože i dobra su priprema za sunčanje te neizostavan dio prehrane za zdravlje očiju.

Ljubičasta i plava boja održavaju naše srce zdravim. Polifenoli i opet flavonoid antocijan djeluju pozitivno na srčanožilni sustav, protuupalno s pozitivnim djelovanjem na mokraćni sustav te
poboljšavaju naše pamćenje i koncentraciju.

Jedna od osnovnih prednosti zelene boje jeste klorofil, koji ima antikancergeno (podiže pH tjelesnih tekućina), protuupalno i detoksikacijsko djelovanje (direktna je podrška jetri), stoga je neizostavan dio svih tzv. detoksikacijskih kura.

Nastojte zadovoljiti preporuku za barem tri serviranja raznovrsnog povrća i dva serviranja raznovrsnog voća na dan!

Odgovorila:
Jasna Ćerić,
magistra nutricionizma

sattva-nutricionizam.com

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr