Evo zašto svaki stresni događaj plaćate kalorijama

Svi znamo da stres ima negativan utjecaj na spavanje i seksualni život, no ako pratite najnovija istraživanja, tad znate da on nije blagonaklon ni prema vašem struku.

Najnovija istraživanja pokazala su na koji način anksioznost utječe na debljanje. Naime žene sagorijevaju manje kalorija 24 sata nakon stresnog događaja, dokazalo je istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu Biological Psychiatry.

Tijekom istraživanja na državnom Sveučilištu Ohio 58 zdravih žena ispitivano je o stresu kojeg su preživjele posljednjih 24 sata, nakon čega im je serviran visokokalorični obrok koji se sastojao od jaja, puretine, umaka i keksa. Nakon jela žene su se odmarale, za vrijeme čega su vršena mjerenja njihovih metaboličkih procesa – koliko su brzo sagorijevale kalorije i masti idućih sedam sati.

Dokazano je da su žene koje su dan prije testiranja prolazile kroz stresna događanja sagorijevale znatno manje energije od onih drugih. U prosjeku su potrošile 104 kalorije manje (jelo je imalo 930 kalorija), što bi dugoročno gledano značilo da bi se godišnje udebljale dodatnih pet kilograma, bez ikakvih promjena u stilu prehrane.

Uz to što su sporije trošile energiju, ove je žene zadesila i manja oksidacija masti i veća proizvodnja inzulina. A što manje se vaše tijelo oksidicira, to se pohranjuje više masti i raste rizik od pretilosti, a i visoke razine inzulina povećavaju skladištenje, umjesto potrošnje, masti.

Iako vjerojatno ne možete napustiti svakodnevicu i stresan način života, te provoditi 24 sata dnevno u studiju za jogu na plaži, nemojte se živcirati. Svima je jasno da je nemoguće u potpunosti izbjeći stres i okidače stresa u životu, no ono što možemo jest napuniti hladnjak zdravijim namirnicama. Naime, nakon pretrpljenog stresa puno je bolje (kao i inače, doduše), posegnuti za nečim zdravom, nego ‘utopiti’ jad u nezdravoj brzoj hrani, grickalicama i slatkišima, čemu smo tad najskloniji.

Uglavnom, ako želite pod svaku cijenu izbjegnuti debljanje, posložite kuhinju tako da ne sadrži ništa osim zdravih pripravaka. Pakirajte male paketiće orašastih plodova, za kad ste u strci i nešto bi gricnuli, te nabavite svježe voće početkom tjedna da ga svaki dan imate nadohvat ruke. Uza sve to, pripazite na simptome stresa i počnite se baviti nekim antistresnim aktivnostima.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr