RAJ ZA DUŠU I TIJELO

BLAGOTVORNA TURSKA SAUNA: Poboljšava tjelesne fukcije, ojačava imunitet i rješava od stresa

Najstariji oblik čišćenja tijela je turska ili parna sauna. Ona služi za pojačavanje cirkulacije i čišćenje toksina iz organizma.

Glavna karakteristika turske saune je temperatura koja nije niža od 44-55°C, a relativna vlažnost je skoro stopostotna. U ovoj sauni često se koriste i eterična ulja koja su dodatno pogodna za kožu, pojačavanje cirkulacije i opuštanje mišića.

Djelovanje na cijeli organizam

Ove saune izrađuju se od akrilnog materijala ili lakog ekstudiranog polistrena koji jedini ima kvalitetna izolacijska i mehanička svojstva, te ono najbitnije, vodonepropusan je. Najčešće su obložene mozaik ili posebnom dizajnerskom keramikom.

Saune generalno imaju odličan utjecaj na zdravlje organizma, a cilj im je poboljšavanje psihofizičkog stanja. Turska sauna znači kupanje u smislu boravka u prostoriji sa zasićenom parom. Temelji se na biološkom djelovanju topline u obliku vrućeg i vlažnog zraka. Često se koristi u kombinaciji s grijanim klupama.

Temperatura u sauni je oko 40 – 60°C  dok je vlaga od 90-100%. Tako boravak u turskoj saunu potiče znojenje ali i hidratizira kožu.

Učinci turske saune

Prije svega, saune su jedne od boljih metoda u borbi protiv svakodnevnog stresa. Smatraju se pravim rajem za tijelo i dušu jer osiguravaju potpuno opuštanje i osjećaj ugode. Mogu ju koristiti ljudi svih životnih dobi uz pažnju kontrole tlaka i respiratornih smetnji.

Sa svojim tonificirajućim i relaksirajućim svojstvima, parna ili turska kupelj jedna je od boljih metoda u borbi protiv stresa kojemu smo svakodnevno izloženi. Parna kupelj raj je za tijelo i dušu, osigurava relaksaciju i osjećaj ugode, posebice nakon stresna i naporna dana. Mogu je koristiti ljudi svih životnih dobi, uz kontrolu tlaka i respiratornih smetnji.

Glavni učinci turske saune su:

  • pomaže cirkulaciji i optoku krvi

  • pomaže optoku limfe

  • opušta toksine u tijelu pri znojenju

  • pomaže detoksikaciju organizma

  • odstranjuju se odumrle stanice kože i nečistoće

  • stvara elastičnu i mekanu kožu

  • pospješuje imunitet

  • daje energiju tijelu

  • opušta nakon stresa

  • omogućuje hidrataciju pluća

  • pomaže u uklanjanju celulita

Visoka temperatura parne kupelji stimulira i vitalne funkcije pa se time pospješuje rad cijelog organizma i imuniteta. Korištenje eteričnih ulja također pomaže sve navedene procese, a posebice pomaže u radu pluća i dišnih organa. Ako se kombinira s hladnim tušem dodatno će poboljšati cirkulaciju i obnavljati tkivo.

Kome treba sauna

Kako bi se postigli optimalni rezultati za zdravlje organizma i ljepotu, trebalo bi ju koristiti 3 puta tjedno. Naravno, ta tri odlaska treba rasporediti na 3 dana. Nakon kupelji nastupa umor koji je normalna reakcija, pa se preporučuje da tursku saunu posjećujete u popodnevnim ili večernjim satima.

Parne kupelji i saune preporučuju se ljudima koji imaju problema sa spavanjem i muči ih nesanica. Na ovaj način izbacit ćete toksine iz tijela, ali i opustiti mišiće što će umoriti tijelo i pripremiti ga za spavanje. Odlična za je osobe koje imaju suhu i oštećenu kožu ili kosu. Osim toga, odlična je za sve mišićne napetosti i bolove u kostima i zglobovima. Pomaže i kod reumatskih tegoba pa se preporučuje za korištenje u slučaju bolova. Osobe koje pate od bolesti dišnih sustava mogle bi se nakon korištenja turske saune preporoditi.

Preporučeni boravak u sauni je do 20 minuta. Ovo su još neka pravila pri korištenju:

  • ako se bavite sportom, saunu koristite pola sata nakon završetka vježbe
  • prije turske saune ne pijte alkohol
  • u saunu ne ulazite gladni ni puna želuca
  • skinite sav nakit prije ulaska u saunu
  • skinute svu šminku prije ulaska
  • otuširajte se prije korištenja saune
  • u parnoj kupelji trebate biti goli, pa isperite mjesto gdje ćete sjesti vodom, ponovite pri izlasku
  • ako osjećate da trebate izaći prije nego što je proteklo 20 minuta, izađite
  • nakon grijanja nemojte zaboraviti ohladiti tijelo – to isto treba trajati barem 10 minuta
  • nakon saune dajte si pola sata odmora
  • nakon saune nanesite hidratantni losion i kremu
  • nakon saune nemojte izvoditi tjelesne aktivnosti
  • žeđ i glad utažite neutralnim i laganim namirnicama i napitcima

U jednom danu ne bi ste trebali ulaziti više od tri puta u saunu, bez obzira o kakvom tipu sauna se radi. Za parnu kupelj odvojite najmanje sat i pol.

Različite vrste opuštanja

Osim turske saune, sve popularnije postale su i infracrvena i bio sauna.

Infracrvena sauna ima temperaturu od 50-60°C, a vlažnost je do 15%. Ona se bazira na djelovanju infracrvenih zraka koje prodiru u tjelesno tkivo i tamo stvaraju prirodnu vibraciju. To grije tkivo i potiče znojenje. U infracrvenoj sauni trake griju tijelo na isti način kao i sunce, pa se ova sauna može koristiti kod svake osobe. Ona povoljno djeluje na kožu, mišićno tkivo, zglobove, krvotok, krvni tlak i probavni sustav. Također povoljno djeluje na kožu pa može pomoći u dermatološkim bolestima kao što je psorijaza. Opušta tijelo i time smanjuje bolove i stres. Preporučeni boravak u ovoj sauni je do 15 minuta.

Bio sauna ima temperaturu do 60°C , a vlažnost je do 40%. Ova temperatura i umjerena vlažnost zraka djeluju opuštajuće na mišiće tijela te imaju i pozitivan učinak na dišne puteve i čišćenje kože. U ovoj sauni bitno je da budete smireni te duboko i umjereno dišete. Također traje 15ak minuta, te je rashlađivanje i odmor nakon tretmana obavezan.

Cijena turske saune

Cijena tretmana ovisi o tome gdje ćete ga obavljati, te najčešće omogućuje korištenje bazena ili hladnog tuša. Pa tako wellnes paket od 120 minuta koji uključuje i 20 minuta turske saune košta oko 200 kuna. 

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr