VAŽNO!

PREHRANA DOJILJA: Što točno jesti za bolje stvaranje mlijeka, a što u potpunosti izbjegavati?

Prehrana dojilja vrlo je jednostavna – one mogu jesti sve. Postoje neki savjeti koje biste trebale pratiti, ali vrlo su jednostavni i nisu restriktivni.

Glavni naglasak je na dobroj hrani koja se treba jesti umjereno. Neke namirnice posebno su dobre i poticat će proizvodnju mlijeka što će olakšati majčinstvo, ali i razvoj djeteta. Osim toga, postoje i namirnice koje treba strogo izbjegavati kako bi održali pozitivan učinak hrane na vas i dijete.

Savjeti za prehranu dojilja

Kao što smo rekli, dojilje mogu jesti sve. Naglasak je jedino na tome da obroci moraju biti umjerene veličine i raznoliki. Svu hranu konzumirajte redovito, nemojte dopustiti da bude velikih razmaka ili da osjetite glad.

Preporučuje se 4-5 obroka na dan, s time da ne moraju svi biti jednako veliki. Jedite namirnice koje volite i jedite ih na miru i polako.

Kad god možete jedite svježe sezonske namirnice, a što manje rafinirane ili konzervirane proizvode. Polako žvačite hranu jer je miješanje hrane sa slinom dobro za bolju probavu.

Ako želite korigirati težinu nakon poroda, odricanje od hrane nikako nije način za to. Počnite s primjerenom tjelesnom aktivnošću i dobrim izborom namirnica.

Najbolje namirnice i pravilna prehrana dojilja

Prije svega, nemojte paničariti ako vaše dijete manje ili više jede. Svakoj bebi treba vremena da se navikne na vas i da nauči koliko mlijeka je dovoljno. To je najispravniji način da ono dobije količinu hrane koja mu je potrebna.

Novorođenče ne može primiti puno mlijeka, pa se mnogim majkama čini da dijete ne jede dovoljno. Njihova probava brzo radi i želudac se brzo puni i prazni. Zato je često stavljanje na prsa odličan način da se vi i beba naviknete na hranjenje, a da dijete bude zdravo i dobro se razvija.

Ako želite biti sigurni da je hrana koju jedete dovoljna za stvaranje mlijeka, možete jesti namirnice koje će poticati stvaranje mlijeka. Na stvaranje mlijeka ne utječe samo prehrana dojilja već i dovoljno spavanja, manjak stresa, dovoljno tekućine i opuštanje.

Pokušajte se prilagoditi djetetovu ritmu i vi spavajte kada dijete spava. Ovo su namirnice koje će pomoći dojiljama za stvaranje mlijeka.

prehrana dojilja

Što su galaktagozi?

Galaktagozi su tvari koje pospješuju izlučivanje mlijeka kod sisavaca. Neke namirnice ga imaju na pretek.

1. Povrće

Preporučena namirnica za povećanje mlijeka je komorač. Njega možete jesti sirovog, kuhanog, pirjanog na ulju i u malo vode. Također možete pronaći i prirediti čaj od komorača.

Osim njega, u tu skupinu spadaju i repa, mrkva, batat te crvenkasto povrće koje sadrži beta-karoten koji bi dojilje trebale više konzumirati. Sirova repa utječe na nadomjestak razine željeza, a i dobra je kao izvor minerala i vitamina. Dobar odabir je i tamnozeleno povrće koje sadrži i fitoestrogen koji podržava dojenje.

2. Voće

S voćem je bitno da ne pretjerate, posebice s voćnim sokovima. Pripazite da jedete što više svježeg voća, ne onog prerađenog u sokove ili sirupe. Prehrana dojilja biti će potpuna s različitim vrstama voća, različitih boja i to nekoliko puta na dan.

3. Žitarice, mahunarke i orašasti plodovi

Sve masnoće koje dojilja unosi utječu na sastav masnoće njenog mlijeka. Zato se preporučaju hladno prešana ulja kao što je hladno prešano djevičansko maslinovo ulje, hladno prešano laneno i sezamovo ulje. Njih možete koristiti za pripremu jela ili u salatama. Svakodnevno u obrok uključujte omega-3 masne kiseline. Dobar izvor tih kiselina su plava riba, tuna, sardina, losos, chia sjemenke, bundevine sjemenke, sjemenke lana, orasi.

4. Mliječni proizvodi

Neke dojilje imaju problema s intolerancijom na laktozu nakon poroda, pa ako niste među njima, možete koristiti ovu skupinu mliječnih proizvoda. Više mlijeka možete očekivati nakon što pijete neprokuhano mlijeko, juhu od kostiju, namočene kaše kao što je zobena. Za zdravo mlijeko tijelu je potreban kalcij, ali njega možete dobiti i kroz tamnozeleno povrće ili sjemenke.

Što treba izbjegavati u prehrani dojilja?

Tijekom dojenja dobro je izbjegavati konzerviranu i prerađenu hranu. Hrana koja u sebi ima kontaminante kao što su pesticidi, insekticidi, bojila i druge kemikalije također treba izbjegavati. Povrće koje bi potencijalno moglo imati visoku razinu kemijske kontaminacije su špinat, jabuke, celer i jagode. Ako kupujete to povrće i voće, budite sigurni da je zaista domaće i nije kontaminirano.

Voće i povrće koje se rijetko tretira je avokado, luk, ananas, šparoge i mango, te se oni nalaze znatno niže na toj ljestvici.

Dojije moraju izbjegavati alkohol i cigarete. Alkohol može postati dio majčinkog mlijeka. Istraživanja su pokazala da bebe dojilja koje piju alkohol dobivaju manje hranjivih tvari i značajno lošije spavaju. Imajte na umu da je tijelu potrebno 2-3 sata kako bi se alkohol uklonio iz organizma. Cigarete su štetne za odrasle i za djecu, a posebice za dojilje i njihove bebe. Ako primijetite da dijete ima grčeve u crijevima nakon dojenja, postoji velika šansa da je za to kriva vaša ovisnost o cigaretama.

I za kraj, budite spremni razgovarati sa svojim liječnikom i pedijatrom kako bi postigli maksimalan učinak prehrane na zdravlje i zadovoljili svoje potrebe i potrebe vašeg djeteta.

 

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr