TIHO, STRIČEK SE LJUTI

NEKI RODITELJI ZBOG OVOGA IZBJEGAVAJU LETOVE: Evo kako spriječiti bebu da plače u zrakoplovu

Zrakoplovna kompanija ANA (All Nippon Airways) pokušava pronaći načine kako da zaustave djecu da plaču za vrijeme uzlijetanja i polijetanja aviona, piše Quartz.

U istraživanju provedenom na domaćem charter letu u nedjelju letjeli su s 34 obitelji i 36 djece pri čemu su djelatnici japanske avio-kompanije mjerili puls i pritisak djeci služeći se aparatima koje su razvile japanske kompanije NTT i Toray. Putnici na liniji koji su sudjelovali u ovom istraživanju zaposlenici su tvrtki koje su provodile ovu studiju.

ANA procjenjuje kako djeca mlađa od tri godine čine 1,6 posto putnika na domaćim letovima, a kompanija kaže kako neki roditelji izbjegavaju letove jer se plaše da će plač njihovog djeteta uznemiriti druge putnike.

Istraživanje je pokrenuto kao dio projekta naslovljenog “Avion bez beba koje plaču?”, a naprava kojima se mjeri stanje djece za vrijeme leta izravno šalje otkucaje srca i druge informacije u pametni telefon koji obavještava roditelje da dijete treba otpiti gutljaj tekućine ili pojesti slatkiš.

Preporuke da djeca trebaju sisati dudu za vrijeme uzlijetanja i slijetanja kada se pritisak u avionu mijenja, već se koristi kao rutinska preporuka roditeljima. No cijeli projekt ne rješava samo srce problema, a to je veliki stres kod odraslih Japanaca koji se javlja kada djeca u avionima plaču.

Neki vjeruju kako je japansko društvo općenito manje tolerantno prema djeci koja plaču ili su glasna. Financial Times je nedavno objavio članak o ženama u Japanu koje su doživjele neugodne reakcije u javnosti kada bi njihovo dijete zaplakalo. U tekstu se tvrdi da je to jedan od razloga vrlo niske stope rađanja djece u Japanu. Prošle je godine u Japanu, zemlji sa 127 milijuna stanovnika, rođeno manje od milijun djece što je dosada nezabilježen crni rekord.

Ipak, iritacija djecom koja plaču nije samo japanska specifičnost. Neke su zrakoplovne tvrtke, poput  Malaysian Airlinesa, pokušale zabraniti prodaju karata za djecu u određenim dijelovima aviona. Američka kompanija JetBlue jednom je prilikom mitila putnike da budu tolerantniji prema djeci koja plaču, dok druga savjetuju roditeljima da putnicima koji sjede do njih daruju kupon za piće i druge slastice ne bi li smanjili njihovu neugodu.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr