NEĆE VAM SE OVO SVIDJETI: / Nema više s 'koferčinama' u kabinu

Image
Foto: PIXSELL/iLUSTRACIJA, Dusko Marusic
12.6.2015.
14:21
PIXSELL/iLUSTRACIJA, Dusko Marusic
VOYO logo

Dosad je ručna prtljaga smjela biti visoka 55 centimetara, široka 45 i duboka 25 centimetara. Po novoj smjernici koju je odredila Međunarodna udruga zračnog prijevoza (IATA) , visina, uključujući i eventualne kotačiće na torbi, bi ostala ista, ali kofer će smjeti biti znatno uži - samo 35 centimetara i tanji - 20 centimetara. Dio prijevoznika već je zainteresiran za ovu smjernicu.

Udruga IATA je praktično glavna institucija zračnog prijevoza i okuplja 251 zračnih kompanija iz čitavog svijeta. Za razliku od propisa koji određuju sigurnost leta, ova smjernica nije obavezna za njene članice i svaka kompanija može odlučiti što hoće i ostaviti mogućnost nošenja velike prtljage u kabinu.

Interes kompanija raste

Ali to se, kako misli stručnjak za zračni prijevoz Tom Windmuller, neće dogoditi. Već pedesetak zračnih prijevoznika je pokazalo "zanimanje" za nove smjernice međunarodne udruge što znači da će, u dogledno doba vjerojatno biti i uvedene, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, to je svakako dodatno opterećenje za putnike. Gužva u kabini je zapravo posljedica politike cijena karata sve više zračnih prijevoznika gdje se za razmjerno malen iznos nudi just flight - samo let, kako glasi stručni izraz u tom sektoru. To znači i naplatu ručne prtljage.

Air Berlin već ima takvu tarifu. Mnoge druge kompanije ipak naplaćuju "samo" sve ostalo - prtljagu, rezervaciju mjesta, osvježenje u avionu. Utoliko se putnike zapravo sili da naguraju sve i svašta u svoju "ručnu" prtljagu kako bi uštedjeli koji euro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novu smjernicu objasnili mjerama sigurnosti

Ali i zračne kompanije su morale uvidjeti kako to nije baš osobito inteligentno rješenje. Kod prtljage, kompanija tako štedi na trošku - i vremenu dok se u zrakoplov ne utovare i nakon toga istovare koferi i prtljaga, ali se onda često ukrcaj putnika oduži u nedogled. Sve to znači da avion mora duže stajati, a ništa se ne zarađuje.

Kod većih zrakoplova bi opcija bila i širenje prolaza. Ali obzirom da su sjedala već ionako smanjena do mjere izdržljivosti. to bi onda značilo izbacivanje čitave kolone sjedala. Manja prtljaga znači i manju ukupnu težinu, a to znači i manje goriva koje avion troši i to je opcija koja svakako zanima prijevoznike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udruga IATA mjeru manje ručne prtljage obrazlaže mjerama sigurnosti: ako bi se doista nešto dogodilo, čak i oni koji bi preživjeli prisilno slijetanje zrakoplova, jedva da bi imali šansi od kofera koji bi im letjeli preko glave.

Deutsche Welle/Danas.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo