Je li bolji heroj ratnik Farrell ili Arnold Schwarzenegger?

Otkad je novela Sanjaju li androidi električne ovce? pretvorena u Blade Runnera, Philip K. Dick je postao tražena scenaristička roba i materijal za hollywoodske sci fi adaptacije.

4.8.2012.
13:23

Njegovu maštu je bilo zahvalno unovčiti u ekranizacije izmaštanih znan-fan akcića. Jednu od najboljih izvedbi doživjela je fantazija We Can Remember It for You Wholesale od koje je 1990. nizozemski redatelj Paul Verhoeven napravio kultnu futuramu s Arnoldom Schwarzeneggerom i Sharon Stone kao tipskim ulogama suprotstavljenih ljubavnika. Dvadesetak godina kasnije red remake dočekao je i spomenuti film. Novo ruho potpisuje Len Wiseman, redatelj dosad najpoznatiji po Underworld serijalu, ujedno i suprug Kate Beckinsale, jedne od dviju glavnih glumica koja briljira u ulozi nezaustavljive progoniteljice dvoje pobunjenika.

Kafkijanski motivi o normalnom čovjeku dovedenom u njemu nelagodnu i netipičnu situaciju prebačeni su u daleki futur. Nova verzija ne potencira duhovite replike kao što se moralo prilagođavati Švarciju već je više klaustrofobična i u nastojanju ozbiljna napetica.

Pretkraj 21. stoljeća zemlja je devastirana nakon Trećeg svjetskog rata i podjeljena na blokovne supermoći između velesile Britanije i Kolonije. Šljakera Douga Quaida (izvrsni dječjeliki Colin Farrell) proganjaju nasilne noćne more. Odlazi do tvrtke Rekall koja nudi brisanje neugodnih sjećanja ugrađivanjem novih. Prilikom posjeta shvaća da mu je proces 'brisanja memorije' već jednom napravljen i da ga pripadnic i SWAT-a uključujući i njegovu suprugu (akcijski impresivna Kate Beckinsale) žele likvidirati. Quaid se bježeći priključuje pokretu pobunjenika gdje će ga privoliti pobunjenica Melina (brutalno seksipilna Jessica Biel)... Unatoč prilično sporom otkrivanju prve trećine filma, kako radnja odmiče tako i smjena napetih akcija biva sve izraženija. Nekoliko iznimno duhovitih scena (obračun i prva borba Farrella i Beckinsalice u kojem ga ona napada dosad neviđenim kliznim zahvatom međunožja, dvostruka muško ženska šaketačka borba u liftu, puškaranje u vakuumskom prostoru), uzbudljivi i eksplozivni vizualni efekti bladerunnerovski otuđenog metropolisa, atraktivne glavne role (Colin Farrell, Jessica Biel, Kate Beckinsale) sasvim su dostatan razlog filmofilima za provjeru odgovara im li više starija Verhoevenova verzija sa Švarcijem kao nabildanim ratnikom survivorom ili im je bliži seksipilni odmetnik Colin Farrell u unapređenoj verziji, prilagođenoj efektima 21. stoljeća koji su im stajali na raspolaganju. U koju god se polutku svrstali, novi Total Recall nudi dva sata korektne ljetne razbibrige za ljubitelje A ladice znastvene fantastike.

6/10

Toma
Otok iskušenja