ZNANSTVENICI O KONTROVERZNOJ TEORIJI: / 'Paralelni svemir uistinu postoji, napokon imamo dokaz za to...'

Foto: Thinkstock, Reinhart Hei?ler

Zamislite na trenutak da ovo nije jedini svemir, već da postoji beskrajan broj paralelnih svemira koji sadrže beskrajne verzije nas.

17.5.2017.
Thinkstock, Reinhart Hei?ler

Tako u jednom svemiru možete biti predsjednik Sjedinjenih Država, a u drugom napravljeni od želatine, piše Daily Mail.

Hladna točka

Radi se teoriji multiverzuma, a nova je studija otkrila kako bi tajanstvena Hladna točka u svemiru mogla dokazati kako je naš svemir samo jedan na beskonačnoj struni stvarnosti.

Znanstvenike već godinama zbunjuje Hladna točka, koja je veličine nekih 1,8 milijardi svjetlosnih godina.

Mjerenja pozadinskog zračenja svemira pokazala su kako je ta točka hladnija od okolnog svemira za oko 0.00015°C.

Prva je pretpostavka bila da je razlog niže temperature to što je to područje siromašnije galaktikama u odnosu na druga područja svemira.

No, novo je istraživanje pokazalo kako ne postoji nikakva 'masivna superpraznina', što znači da se Hladna točka ne može objasniti nedostatkom materijala.

Foto: esa/nasa
Foto: esa/nasa

Dokaz multiverzuma

To je otvorilo vrata novim, egzotičnijim objašnjenjima podrijetla Hladne točke, od kojih je jedno i da se radi o dokazu postojanja multiverzuma.

"Ne možemo u potpunosti odbaciti mogućnost da je tu točku izazvala nekakva fluktuacija koju može objasniti standardni model fizike čestica", rekao je suautor istraživanja Tom Shanka, astrolog sa Sveučilišta Durham.

"Ali ako to nije odgovor, onda moraju postojati neka egzotičnija objašnjenja. A možda najuzbudljivije od njih je ono da je Hladna točka nastala kao posljedica sudara između našeg i još jednog svemira."

"Ako daljnja detaljnija analiza dokaže da je to slučaj, onda bi Hladna točka mogla postati prvi dokaz postojanja multisvemira."

ČUDNE DREVNE MRLJE: /

Možda imamo dokaz za aternativni, paralelni svemir

ČUDNE DREVNE MRLJE: /

Možda imamo dokaz za aternativni, paralelni svemir

Paralelne stvarnosti

Ako je tako, moglo bi se pokazati kako naš svemir sadrži beskrajan broj paralelnih svemira koji zajedno sadrže beskrajan broj stvarnosti.

Foto: Thinkstock, Henvry
Foto: Thinkstock, Henvry

"Ti nebrojivi prostori sjede jedan pored drugoga u višim dimenzijama koje naši osjeti nisu u stanju direktno percipirati", napisao je astronomski stručnjak dr. Stuart Clarke te dodao da "svaki alternativni svemir nosi svoju vlastitu, različitu verziju stvarnosti."

"Postoji ona u kojoj vi pišete ovaj članak, a ja ga čitam, pa čak i tako čudna u kojoj Donald Trump ne radi ništa drugo osim što na društvenim mrežama objavljuje smiješna videa o mačkama."

Hladna je točka nastala kada se formirao svemir, prije više od 13 milijardi godina. Prvi ju je primijetio NASA-in satelit WMAP 2004. godine, a to je kasnije potvrdila i NASA-ina misija Planck 2013.

Umjesto jedne velike superpraznine, nova studija navodi kako se galaktike unutar točke okupljaju u klastere oko manjih praznina koje se šire po cijelom području poput mjehurića. No ti klasteri ne mogu objasniti nižu temperaturu unutar točke.

Kako bi dokazali da su klasteri odgovorni za anomaliju, znanstvenici kažu kako je potreban nestandardni kozmološki model.

"Ali podaci koje imamo jako ograničavaju svaki pokušaj da se to napravi", rekao je vodeći autor istraživanja Ruari Mackenzie.

Istraživanje je pokazalo kako je vjerojatnost da je Hladna točka nastala nasumično samo dva posto, što znači da, postojao multiverz ili ne, ima se još mnogo istraživanja za obaviti u tome tajanstvenom kutku svemira.

Alvin i vjeverice