ZASTRAŠUJUĆE BROJKE: / Matematičar precizno izračunao vjerojatnost da čovječanstvo nestane već 2017.

Jedan matematičar sa Sveučilišta u Barceloni procjenjuje da postoji 13 posto šanse da do kraja 21. stoljeća čovječanstvo potpuno nestane, piše The Independent.

20.11.2016.

Ljudska rasa u idućoj bi se godini mogla suočiti sa mogućnošću izumiranja: šanse su 1 naprama 500, tvrdi matematičar dr. Fergus Simpson sa Sveučilišta u Barceloni. Dodaje da postoji 0,2 posto šanse za globalnu katastrofu koja bi se mogla dogoditi u bilo kojoj od idućih godina do kraja 21. stoljeća.

Argument sudnjeg dana

Taj se izračun temelji na argumentu 'Sudnjeg dana', za kojeg se tvrdi da može predvidjeti broj budućih pripadnika ljudske vrste na temelju procjene ukupnog broja ljudi koji su do sada rođeni,

'Naš je glavni zaključak taj da je godišnji rizik od globalne katastrofe trenutno premašio 0.2 posto', napisao je dr. Simpson u akademskom radu naziva 'Apokalipsa sada? Oživljavanje argumenta sudnjeg dana'.

'U godini u kojoj je nogometni klub Leicester City FC osvojio titulu na prestižnoj Premijer ligi, podsjećamo se da tako rijetki događaji mogu predvidjeti i ne treba ih ignorirati', rekao je.

Prema izračunima dr. Simpsona, do sada je rođeno oko 100 milijardi ljudi, a sličan broj će ih se roditi u budućnosti prije no što ljudska rasa izumre. Procjenjuje da su šanse da ljudski rod ne vidi kraj 21. stoljeća - 13 posto.

STEPHEN HAWKING PRESTRAVIO SVIJET: /

Nećemo još dugo preživjeti ovdje, moramo naći drugi planet!

STEPHEN HAWKING PRESTRAVIO SVIJET: /

Nećemo još dugo preživjeti ovdje, moramo naći drugi planet!

Upozorenje na nuklearno oružje i klimatske promjene

Taj je zaključan nešto optimističniji od prethodnih studija, kao što je ona britanskog astronoma sir Martina Reesa, koji je 2003. rekao da postoji 50 posto šanse da će čovječanstvo izumrijeti do 2100. godine.

'Bez obzira na prethodno navedene statističke pokazatelje, bilo bi naivno vjerovati da je godišnji rizik od globalne katastrofe malen', ističe dr. Simpson.

"U vrijeme kad najmanje osam država posjeduju nuklearno oružje (uključujući i onu čiji je vođa pogubio članove vlastite obitelji), bilo bi vrlo neodgovorno i opasno imati glavu u pijesku. Istraživanja prema ublažavanju različitih globalnih rizika treba hitno provoditi", dodao je.

Foto: AFP, KCNA
Foto: AFP, KCNA

Neke od njegovih hipoteza upozoravaju na apokaliptične efekte klimatskih promjena. Novo istraživanje objavljeno u časopisu Science Advances upozorava da korištenje velikih količina fosilnih goriva potiče globalno zagrijavanje za čak sedam stupnjeva u jednoj generaciji, što ima katastrofalni učinak na ljudsku populaciju.

Stopa izumiranja se povećava

Istraživači su otkrili da bi klima mogla biti i mnogo osjetljivija na stakleničke plinove nego što se to prethodno mislilo. Ako se to pokaže istinitim, moglo bi to značiti kraj.

Foto: AFP, PHILIPPE HUGUEN
Foto: AFP, PHILIPPE HUGUEN

Izvještaje Living Planeta iz listopada otkriva da bi do 2020. populacija sisavaca, ptica, reptila i drugih vrsta kralježnjaka mogla opasti za više od dvije trećine, u razdoblju od samo 50 godina. Do tog su zaključka znanstvenici došli uzimajući u obzir trenutnu stopu izumiranja koja je sada oko sto puta viša od normalne.

Alvin i vjeverice