SLUČAJNO ILI NE: / NASA je otkrila plosnate zvijezde baš uoči Noći vještica i nazvala ih – bundevama

Foto: nasa.gov

Međunarodni tim astronoma otkrio je novu klasu brzo rotirajućih zvijezda.

31.10.2016.
nasa.gov

Velika brzina rotacije i jako zračenje

Ta spajanja zvijezda prvi je puta prepoznao još prije 40 godina Ronald Webbnik, a znanstvenici su sada spojili snagu teleskopa Kepler i zvjezdarnice Swift kako bi pronašli zvijezde koje emitiraju puno rendgenskih zraka, što je bio predpostavljeni znak za objekte ove vrste, prenosi IFLScience.

PLANET SLIČAN ZEMLJI ZAINTRIGIRAO ASTRONOME: /

Ima li života na Kepleru 62f?

PLANET SLIČAN ZEMLJI ZAINTRIGIRAO ASTRONOME: /

Ima li života na Kepleru 62f?

Znanstvenici su nedavno otkrili 18 zvijezda od kojih svaka emitira barem 100 puta više rendgenskih zraka od Sunca tijekom svog solarnog maksimuma.

"Ovih 18 zvijezda rotiraju u prosjeku untar samo nekoliko dana, dok Suncu treba gotovo mjesec"; kaže vodeći autor Steve Howell iz NASA-e. "Ubrzana rotacija pojačava istu vrstu aktivnosti koju vidimo i na Suncu, poput sunčevih pjega, i to do dosad neviđenog stupnja".

Najekstremniji je slučaj zvijezde KSw 71, koja je 10 puta veća od Sunca, a proizvodi 4.000 puta više rendgenskih zraka. Objekt se okrene oko svoje osi u samo 5,5 dana.

Pronalasci u Keplerovom polju

Ove su zvijezda otkrivene pomoću Swifta, NASA-ine zvjezdarnice koja promatra gama i rendgenske zrake u Keplerovom polju, jednom od najbolje proučavanih područja neba. Teleskop Kepler izmjerio je luminozitet više od 150.000 zvijezda, a to je područje (povšine 12 puta veće od one koju na nebu zauzima puni Mjesec) proučavano i infracrvenom i ultraljubičastom valnom području.

"Webbinkov model sugerira da bismo trebali pronaći oko 160 takvih zvijezda u cijelome Keplerovom polju", kaže suautorica Elena Mason, znanstvenica u zvjezdarnici u Trstu talijanskog Nacionalnog instituta za astrofiziku. "Ono što smo pronašli u skladu je s teoretskim očekivanjima kada uzmemo u obzir malo područje polja koje je Swift do sada pokrio."

Webbink je predložio kako binarni sustavi u kojima zvijezde orbitiraju jako blizu jedna drugoj ne bi mogli preživjeti ako bi jedna zvijezda postala crveni div. On je smatrao kako bi jedna zvijezda preuzela drugu, te bi nastala velika, brzo vrteća zvijezda.