SENZACIONALNO: / Astronomi otkrili tri planeta slična Zemlji koji su 'potencijalno naseljivi'

Foto: YouTube, Screenshot

Tim astronoma otkrio je uz pomoć teleskopa TRAPPIST tri planete koje kruže oko ultrahladne zvijezde patuljka 40 svjetlosnih godina udaljenog od Zemlje.

2.5.2016.
YouTube, Screenshot

Otkriveni planeti veličinom i temperaturom slični su Veneri i Zemlji, a astronomi su ih proglasili najboljim kandidatima za naseljavanje koji se nalaze izvan našeg Sunčevog sustava. Budući da se nalaze na samo 40 svjetlosnih godina od Zemlje, oni su savršeno pozicionirani za detaljna promatranja.

Astronomi bi ubrzo mogli doznati više detalja o planetima, od njihove točne mase do strukture atmosfere. Nakon što doznaju te stvari ti bi planeti mogli uskoro biti prebačeni iz razreda "potencijalno naseljivi" u razred "vjerojatno naseljivi", piše ExtremeTech.

OTKRILI NOVU ZEMLJU: /

Toliko slična da NASA već traga za znakovima života

OTKRILI NOVU ZEMLJU: /

Toliko slična da NASA već traga za znakovima života

Iako se planeti nalaze blizu svoje matične zvijezde, unutarnji planet primaju samo četiri, odnosno dva puta količinu svjetlosti koju prima Zemlja. Razlog tomu je činjenica da je njihova zvijezda puno slabija od sunca.

Treći planet je udaljeniji, a njen orbitalni period je određen u rasponu od 4,5 do 73 dana. Unutarnji planeti imaju orbitalni period između 1,5 i 2,3 dana.

Sva tri planeta mogla bi imati područja s temperaturama koje su u rasponu pogodnom za održavanje tekuće vode i života.

Promatrana zvijezda TRAPPIST-1 malo je veća od Jupitera te se nalazi u sazviježđu Vodenjaka. Iako je, astronomski gledano, blizu Zemlje, zvijezda je preslaba te je previše crvena da se vidi golim okom ili čak i velikim amaterskim teleskopom.