USPJEH ZNANSTVENIKA

RIJEŠEN DREVNI MISTERIJ PIRAMIDA: Arheolozi otkrili kako je čovječanstvo uspjelo napraviti jedno od najvećih čuda svijeta

Arheolozi su otkrili dnevnik nadzornika radova na Velikoj piramidi. U njemu se opisuje kako su izgrađeni kanali kojima su od Nila pa doslovno do podnožja velike građevine plovili brodovi koji su nosili kamene blokove korištene u izgradnji piramide.

Stoljećima je to bila jedna od najvećih svjetskih enigmi – kako je civilizacija brončanog doba s ograničenom tehnologijom uspjela stvoriti Veliku piramidu u Gizi, najstarije i jedino preživjelo od sedam svjetskih čuda antike.

Ali sada su arheolozi otkrili fascinantan dokaz koji pokazuje kako su Egipćani prenosili 2,5 tonske blokove vapnenca i granita na udaljenost od 860 kilometara kako bi sagradili grobnicu faraonu Kufu (Keopsu) prije nekih 4600 godina, piše Daily Mail.

Nova otkrića objasnila star misterij

Visoka nekih 146 metara, to je najveća od svih piramida, a do srednjeg vijeka bila je i najveća građevina na Zemlji. Ali sada su otkrića drevnog papirusa, ceremonijalnog broda i originalnog sustava vodovoda zajedno otkrila i infrastrukturu koju su koristili graditelji.

Detaljan arheološki materijal prikazuje kako su tisuće radnika prenosile 170.000 tona vapnenca uz Nil drvenim brodovima povezanim užadi, kroz posebno izgrađen sustav kanala do luke koja se nalazila u samom podnožju piramide.

Pronađen je i svitak drevnog papirusa u luci Wadi Al-Džafr, koji je pružio novi uvid o ulozi čamaca u izgradnji piramide.

Nadzornikov dnevnik

Tekst na papirusu napisao je Merer, nadzornik zadužen za 40 stručnih radnika, i radi se o jedinom zapisu iz prve ruke o izgradnji Velike piramide. U njemu se detaljno opisuje kako su se vapnenački blokovi slali niz tok od Ture do Gize.

U svome dnevniku Merer opisuje kako je njegov tim sudjelovao u transformaciji okoliša, radeći velike brane koje su vodu iz Nila preusmjeravale do Gize kroz umjetne kanale.

Prosječni blokovi ugrađeni u piramidu teže oko 1,5 tona, dok najteži granitni blokovi, korišteni kao svod grobnice, teže i do 80 tonaFoto: Wikimedia

Iako je već odavno poznato da granit iz unutarnjih odaja piramide dolazi iz Asuana, 858 kilometara južno od Gize, a vapnenac za vanjski pokrov iz 13 kilometara udaljene Ture, arheolozi se nisu mogli složiti o načinu na koji se materijal dovodio do gradilišta.

Ali sada je arheolog Mark Lehner, vodeći stručnjak na tom polju, otkrio dokaze o izgubljenim plovnim putevima ispod pješčanog platoa Gize.

“Odredili smo središnji bazen kanala za koji mislimo da je bio središnje dostavno područje u podnožju platoa”, rekao je.

Kufuov brod

ZAGONETKA STARA 4.500 GODINA: Arheolozi skenirali egipatske piramide i otkrili tajne prostorije

U međuvremenu, drugi je tim arheologa iskopao ceremonijalni brod namijenjen za Kufua koji bi njime plovio u zagrobnom životu, a koji je pružio nove informacije o načinu na koji su se u to vrijeme izgrađivala plovila.

Tim stručnjaka restaurirao je drvene daske prije nego što ih je skenirao 3D laserom kako bi se vidjelo kako su bile sastavljene. Pokazalo se kako bile ‘zašivene’ s pomoću čvorova užadi.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr