Tajne logotipova

RAVNO PRED OČIMA: Možete li pronaći skrivene poruke u ovim logotipovima?

Od McDonaldsovih zlatnih lukova, do jednostavne Nike kvačice, brojni se brendovi odmah prepoznaju preko njihovog loga.

A neki, poput BMW-a, FedExa i Tobleronea dodatno su se potrudili da u njih stave i skrivene znakove, piše Daily Mail.

OD COCA COLE DO FACEBOOKA: Bizarno podrijetlo 7 najpoznatijih zaštićenih korporativnih boja

Možda niste u stanju odmah uočiti skriveno značenje, ali čim to jednom uspijete, teško da ćete zaboraviti. Radi se o “elementu iznenađenja, koje stvara taj ‘aha!’ trenutak”, napisao je u knjizi ‘The Laws of SubtractionLindon Leader, dizajner loga tvrtke FedEx.

FedExov plavo narančasti logo stvoren je 1994. i lako ga je prepoznati, ali ako pogledate bliže u prazan prostor između slova možete vidjeti strelicu između slova ‘E’ i ‘x’Foto: fedex

 

Amazonov logo ima žutu strijelu ispod naslova, koja ide od ‘A’ do ‘z’, što ilustrira raznolikost njihovih proizvoda na webu. No je strelica isto tako oblikovana kao osmijeh, kako bi predstavila zadovoljstvo mušterijaFoto: amazon

 

Sonyev logo za VAIO ima ‘V’ i ‘A’ spojene da čine analogni signal, dok ‘I’ i ‘O’ podsjećaju na digitalni kodFoto: sony vaio

 

Formula 1 je poznata i kao F1, a to se može vidjeti i logu. Između crnog F i crvenog uzorka koji označava brzinu prazan je prostor koji izgleda poput broja 1Foto: f1

 

BMW je u početku radio u avioindustriji, što se vidi i po njegovom logu. Bijeli dijelovi preDstavljaju propeler, a plavi neboFoto: bmw

 

U žutoj planini poznatog loga Toblerone čokolada u bijelom negativu skriven je bijeli medvjedFoto: toblerone

 

Važno je koje je boje

Ne radi se samo o tajnim porukama, i boja je važan alat u činjenju brenda lako pamtljivim.

Znanstvenici sa Sveučilišta Missouri-Columbia testirali su 2014. koje emocije ljudi povezuju s bojama logotipova.

Ispitane su 184 odrasle osobe, a korišteni su generički logotipovi različitih boja lažnih tvrtki, koje su znanstvenici sami izmislili.

Rezultati su pokazali kako plavi logotipovi izazivaju osjećaje povjerenja, uspjeha i pouzdanosti, dok zeleni logotipovi izazivaju percepciju prijateljskog odnosa prema okolišu, ali i čvrstoče i muževnosti.

Ljubičasti logotipovi izazivaju ženstvenost, glamur i šarm, a ružičasti mladost i modu.

I na kraju, žuti su logotipovi izazivali percepciju zabave i modernosti, a crveni osjećaje samopouzdanja i stručnosti.

Ne smije se zanemariti ni oblik

A vector set of various logos in stylish colors
I oblik i boja bitni su pri ofdlučivanju kakvu će poruku prenositi logoFoto: brainpencil/Thinkstock

Kao i boja, i obik loga jako utječe na učinak brenda.

Tako je prošlogodišnja studija proučavala kako činjenica da je logo okrugao ili četvrtast utječe na percepcije ljudi o kvalitetama tvrtke.

Grupi od 69 studenata rečeno je kako se studija bavi o preferencijama raznih proizvoda, te im je zatim pokazan oglas za trosjed koji je sadržavao bilo okrugli ili četvrtasti logo brenda.

Nakon što su vidjeli oglas sudionike se pitalo što misle koliko je trosjed udoban. Rezultati su pokazali kako su sudionici koje su vidjeli četvrtasti logo smatrali da je trosjed manje udoban od onih koji su vidjeli okrugli logo.

S obzirom na brojne elemente koji se trebaju uzeti u obzir, sada tvrtke troše ogromne količine noca na dizajn svojih logotipova. A najskuplji do sada bio je novi logo potreban za rebrandiranje britanske naftne tvrtke BP, koji je koštao pšunih 211 milijuna dolara, ili gotovo 1.5 milijardi kuna.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr