VIDEO: Pronađeni najdublji hidrotermalni izvori na svijetu

Britanski znanstvenici su, istraživajući dno oceana na Karibima, otkrili zapanjujući niz hidrotermalnih otvora koji se nalaze na gotovo pet tisuća metara dubine, odnosno najdublji su ikada pronađeni, javlja BBC.

Hidrotermalni otvori inače se nalaze u blizini oceanskih hrptova, a posljedica su pomicanja tektonskih ploča te ispuštaju jedan dio unutrašnje topline Zemlje. S njima se povezuje i bujan podmorski život.

Hidrotermalni otvori ispod Kariba “crni su dimnjaci” visine i do 10 metara, a koji su uhvaćeni okom kamere daljinski upravljanog vozila s jednog istraživačkog broda. “Zapanjujući prizor”, komentirao je jedan znanstvenik.

Za njih se nije znalo sve do ’70-ih

Postojanje hidrotermalnih otvora nije bilo poznato sve do ’70-ih godina prošlog stoljeća. Od tada su otkriveni na još 200 mjesta diljem svijeta uključujući Južni ocean i Atlantik.

Prije hidrotermalnih otvora na Karibima, pronađeni su oni pod Kajmanskim otočjem za koje se mislilo da su najdublji na svijetu. Konkretno, radilo se o otvoru poznatom pod nazivom Beebe koji se nalazi na 4.968 metara dubine.

Imaš komentar?