'POTENCIJALNO OPASAN': / Asteroid širok 1000 metara juri prema Zemlji

Foto: nasa/esa

Sama pomisao na asteroid koji juri prema našem planetu je zastrašujuća, ali radi se o događaju kojeg će znanstvenici vjerojatno biti u stanju predvidjeti uz pomoć modernih alata i tehnologije.

10.4.2017.
nasa/esa

U bližoj nam budućnosti ne prijeti nikakav armagedon, ali jedan će nebeski objekt ipak doći dosta blizu tako da će praktički okrznuti Zemlju 19. travnja. Radi se o asteroidu 2014 JO25.

Najvjerojatnije će samo projuriti pored

RT prenosi kako jedan kilometar širok asteroid juri prema Zemlji na udaljenosti koja je navela astronome da ga označe kao "potencijalno opasan asteroid". No ne očekuje se da će naš planet biti u bilo kakvoj opasnosti jer će asteroid najvjerojatnije sigurno proletjeti pored nas.

No ipak, radi se u značajno bliskoj udaljenosti. Potencijalno hazardni asteroidi su oni koji su veći od 100 metara, a najbliže Zemlji prolaze na točki koja je 195 lunarnih udaljenosti, ili 7.495,839 kilometara. 2014 JO25 će nam se priobližiti na svega 4.57 lunarnih udaljenosti, ili 1.8 milijuna kilometara,

NASA je objavila kako će prolaz 2014 JO25 pored Zemlje 19. travnja biti najbliži prijelaz ovog asteroida Zemlji u 400 godina. Ne očekuju da nam se se ponovo toliko približi u slijedećih 480 godina.

Čak i drugi asteroidi koji nisu tolko impresivne veličine neće se toliko prebližiti Zemlji slijedećih 10 godina. Slijedeći bliski susret s asteroidom očekuje se u kolovozu 2027.

NIT' JE KOMET NIT' ASTEROID: NASA priznala da nemaju pojma što to juri prema Zemlji

Ne može se sve predvidjeti

No u svemiru naš još uvijek čekaju iznenađenja. Tako je 3. travnja otkriven asteroid 2179 GM, koji je odmah slijedećeg dana projurio alarmantno blizu Zemlji, na udaljenosti od samo 0.04 lunarne udaljenosti, ili 16.000 kilometara.

Bio je to jedan od 10 najbližih asteroida koji su projurili pored Zemlje, na manje od 1/20 Mjesečeve udaljenosti na najbližoj točki.