POGLEDAJTE VIDEO: / Tek otkriveni asteroid, prava svemirska gromada, projurio je tik uz Zemlju!

Foto: Thinkstock, Elenarts

Omanji asteroid projurio je pored Zemlje ovog ponedeljka, samo dva dana nakon što su znanstvenici prvi put uočili ovu svemirsku gromadu.

10.1.2017.
Thinkstock, Elenarts

Asteroid nazvan 2017 AG13 projurio je pored našeg planeta na udaljenosti dvostruko manjoj od udaljenosti Mjeseca, ovoga ponedeljka, 9. 1., u 11:47 po lokalnom vremenu (prosječna udaljenost Mjeseca je 385.000 kilometara).

VIDEO: /

Kiša meteorita pala nad Uralom!

VIDEO: /

Kiša meteorita pala nad Uralom!

Smatra se kako je 2017 AG13 širine između 11 i 34 metra. Za usporedbu, objekt koji je eksplodirao nad ruskim gradom Čeljabinskom u veljači 2013. te ozlijedio preko tisuću ljudi bio je širine oko 20 metara, piše Space.com.

Ovaj je asteroid otkrila je zvjezdarnica Catalina Sky Survey sa Sveučilišta u Arizoni u subotu 7. siječnja. Početna su promatranja pokazala kako mu treba 347 zemaljska dana da obiđe Sunce, po orbiti koja je znatno više eliptična od zemljine.

Ima takvih još

Iznenadni preleti asteroida poput jučerašnjeg daleko su od rijetkih. Pretpostavlja se kako se u zemljinom susjedstvu nalaze milijuni astaroida, a astronomi su ih do sada uspjeli otkriti tek oko 15.000.

Dobra je vijest kako je velika večina onih stvarno velikih, koji bi bili u stanju proizvesti štetu na globalnoj skali ako bi pogodili Zemlju, već otkrivena, i niti jedan nam ne predstavlja prijetnju. Barem tako tvrdi NASA.