OTKRIVENE STOTINE NOVIH GALAKSIJA: / Pogled na dosad skriveni dio svemira

Foto: YouTube/Screenshot

Novi pogled teleskopom otkrio je stotine galaksija koje su se do sada skrivale s druge strane Mliječnog puta.

14.2.2016.
YouTube/Screenshot

Znanstvenici su koristili australski radio teleskop poznat po pomaganju pri spuštanjima na Mjesec kako bi zavirili kroz plin i prašinu Mliječnog puta, i pronašli 833 galaksije skrivene iza njega, od kojih trećina nije još nikada do sada uopće ni primjećena.

Ovaj novi pogled na to područje svemira mogao bi objasniti nešto što se naziva Veliki privlačitelj, a radi se o misterioznoj točki u svemiru čija jaka gravitacija vuče k sebi našu i tisuće drugih galaksija "silom koja je ekvivalent milijuna milijardi Sunaca", izjavili su znanstvenici. Radi se o fenomenu koji je poznat još od sedamdesetih.

"Mliječni je put jako lijep, jasno, i jako je zanimljivo proučavati našu vlastitu galaksiju, ali ona potpuno blokira pogled na udaljenije galaksije iza nje", kaže vodeći autor Lister Staveley-Smith, znanstveni direktor Međunarodnog centra za radio astronomska istraživanja (International Centre for Radio Astronomy Research - ICRAR).

Nova promatranja, napravljena pomoću Parkes zvjezdarnice u Australiji otkrila su tri nove koncentracije galaksija (NW1, NW2 i NW3) i dva nova klastera (CW1 i CW2). Znanstvenici su stavili novi, 21-centimetarski prijamnik na zvjezdarnicu koji omogućuje mapiranje neba 13 puta brže nego ranije. Zbog toga su mogli istražiti i područje svemira koje je desetljećima izmicalo astronomima.

Daljnim radom, tim se nada otkriti anomalije unutar univerzalnog širenja svemira, poput već spomenutog Velikog privlačitelja.

"Ne razumijemo točno što prouzrokuje ovo gravitacijsko ubrzanje Miliječnog puta, kao ni odakle dolazi", rekao je Staveley-Smith. Poznato nam je kako u ovome području postoji nekoliko jako velikih nakupina galaksija, koje nazivamo klasteri ili superklasteri, a naš se Mliječni put kreće prema njima brzinom preko 2 milijuna km/h."

Space.com/Danas.hr