OTKRIVEN NEOBIČAN PERNATI DINOSAUR: / Podsjeća na mutiranog labuda iz noćnih mora

Znanstvenici su otkrili neobičnog pernatog dinosaura koji podsjeća na mutiranog labuda iz noćnih mora.

7.12.2017.

Neobično stvorenje imalo je graciozan labudov vrat, ali i oštre kandže, gmazovski rep i kljun ispunjen zubima, piše Mirror.

Predhodnik gusaka, pataka i labudova

Halszkaraptor escuilliei živio je prije 75 milijuna godina, bio je veličine modernog labuda a smatra se da je pola vremena provodio u vodi. Po kopnu je hodao na dvije noge, dok je za manerviranje po vodi vjerojatno koristio prednje udove u obliku peraja.

Ovaj dinosaur bio je prvi od velike obitelji dvonogih mesojeda, zvanih teropodi, koji su se prilagodili na način života današnjih vodenih ptica.

"Kada sam prvi puta istraživao primjerak, čak sam se pitao radi li se o pravome fosilu", rekao je dr. Andrea Cau, iz geološkog muzeja Capellini u Bologni.

"Ako detaljnije pogledamo fosil ovog dinosaura, većinu neobičnih karakteristika halszkaraptora možemo danas pronaći među vodenim gmazovima i plivajućim pticama. Halszkaraptorova neobična morfologija najviše pristaje vodozemnom grabežljivcu koji se prilagodio kombiniranoj vodenoj i zemljanoj ekologiji. Radi se o načinu života koji ranije nije viđen kod ovih dinosaura.

Krokodilova njuška

Znanstvenici u Europskom Sinhotronskom radijacijskom postrojenju (ESRF) u Grenobleu, Francuska, koristili su napredan oblik x-zraka kako bi napravili 3D rekonstrukciju stvorenja.

Skeniranje je otkrilo brojne detalje unutar stijene u kojoj se nalazio fosil, uključujući i brojne zube.

RIJEŠENA TAJNA DINOSAURA 'FRANKENSTEINA': /

Znanstvenici napokon otkrili o kojoj je vrsti riječ

RIJEŠENA TAJNA DINOSAURA 'FRANKENSTEINA': /

Znanstvenici napokon otkrili o kojoj je vrsti riječ

"Otkrili smo neurovaskularnu mrežu unutar njuške koja nevjerojatno podsjeća na one koju imaju moderni krokodili. To sugerira da je Halszka bio vodeni grabežljivac", rekao je ESRF znanstvenik Vincent Beyrand.

Neuobičajeno dobro očuvani fosil otkriven je u južnoj Mongoliji a zatim je godine provodio u rukama privatnih sakupljača širom svijeta. Radi se o jednom od mnogih fosila koji su nezakonito izvezeni iz Mongolije. Znanstvenici, koji su nabavili primjerak 2015. namjeravaju ga vratitit toj zemlji.