Ovaj nije bio pernat

OTKRIVEN JEDAN OD POSLJEDNJIH DINOSAURA: ‘Ovo je poput dobitka na lutriji!’

Jedan od posljednjih dinosaura koji su živjeli u Africi prije nego što su istrijebljeni prije 66 milijuna godina otkriven je u rudniku fosfata u sjevernom Maroku.

Znanstvenik koji je otkrio novu vrstu usporedio je to s dobitkom na lutriji jer se radi o novootkrivenoj vrsti, Chenanisaurus barbaricus, koja je iznimno, prenosi Daily Mail.

T Rexov rođak

Radi se o manjem afričkom suvremeniku sjevrenoameričkog Tyrannosaurusa Rexa.

Prošle je godine dr. Nicholas Longrich, sa Sveučilišta u Bathu, proučavao rijetke komade kosti čeljusti koji su otkriveni u rudnicima u području Sidi Chennane u Maroku.

U suradnji s kolegama iz Maroka, Francuske i Španjolske, dr. Longrich je identificirao komade i otkrio da pripadaju abelisauru.

Abelisauri su dvonožni grabežljivci, poput T Rexa i drugih tiranosaura, ali s kraćom njuškom i još sitnijim rukama. No za razliku od djelomično pernatog T Rexa, Chenanisaurus je imao samo krljušti, mozak mu je bio manji, a lice kraće i dublje.

Dok su tiranosauri dominirali po Sjevernoj Americi i Aziji, abelisauri su bili glavni grabežljivci na kraju Krede u Africi, Južnoj Americi, Indiji i Europi.

PRONAĐEN FOSIL ZLOGLASNOG DINOSAURA: Konačno znamo kako je izgledao trudni T-Rex

Dio čeljusti novootkrivenog Chenanisaurusa, za kojeg se smatra da je bio visok oko 2.5 metaraFoto: Longrich et al

Dobitak na lutriji s milijun listića

“Otkriće je bilo neuobičajeno jer se dinosaur nalazio u morskim stijenama. Kao da tražite fosile kita i naiđete na fosil lava”, rekao je dr. Longrich. “Radi se o nevjerojatno rijetkom otkriću, kao da ste dobili na lutriji.”

“Ali rudnici fosfata su toliko bogati, pa je to u stvari kao da ste kupili milijun listića za lutriju, tako da smo i imali šanse pronaći nekog rijetkog dinosaura.”

Longrich je rekao kako do sada nisu pronašli nikakve fosile dinosaura iz tog perioda u Maroku. Radi se o jednom od posljednjih dinosaura u Africi prije nego što ih je masovno izumiranje sve izbrisalo.

Imaš komentar?