NIJE SAMO 'CRVENI PLANET': / Na Marsu snimljene ljubičaste stijene – što to znači?

NASA-in rover Curiosity snimio je fotografije ljubičastih stijena na površini Crvenog planeta. Može li to značiti da je na Marsu nekad bilo mikrobnog života?

3.1.2017.

Rover Curiosity trenutno proučava područja na planini Sharp na površini Crvenog planeta. Iako je sam zaposlen analizom stijena, rover je već prenio informacije s Marsa na Zemlju. Najnovije otkriće su ljubičaste stijene na Marsu – što bi moglo značiti da je na Crvenom planetu nekad bilo mikrobnog života.

Curiosity za snimanje fotografija koristi svoju kameru na jarbolu (Mastcam). Na novim fotografijama neke stijene izgledaju kao da su ljubičaste boje. Najzanimljvija fotografija snimljena je početkom studenoga, kada se rover nalazio u podnožju planine Sharp.

SELFIE S CRVENOG PLANETA: /

Uživajte u neobičnom pogledu na marsovske brege

Fotografija dokazuje da postoji razlika u boji, kada je riječ o Marsovim stijenama. Iako iznenađujuće, ovo nije prvi put da su na Crvenom planetu snimljene stijene ljubičaste nijanse.

Ima hematita

Boja se može pripisati "hematitu", mineralu željeznog oksida, kojeg je detektirao roverov kemijsko-mineraloški instrument (CheMin). Znanstvenici vjeruju da vjetrovi onemogućuju da pijesak prekrije stijene pa stoga na roverovim fotografijama vidimo prave boje.

"Na fotografiji su tek malo prilagođene boje i balans bjeline, da bi se stekao dojam stijena i pijeska kako bismo ih vidjeli pri danjim svjetlosnim uvjetima na Zemlji", navela je NASA u priopćenju. "Sunčeva svjetlost na Marsu je obojena zbog prašine u atmosferi i ovo podešavanje pomaže geolozima prepoznati uzorke boja kakve znaju sa Zemlje".

MOŽE LI SE ZAISTA ŽIVJETI NA MARSU? /

Konačno je završena najnovija studija, evo presude

Snimljene i narančaste stijene

Osim stijena ljubičastih nijansi, na Marsu ima stijena i drugih boja, poput narančaste, koje su snimljene u gornjem dijelu strmine Murray. Očekuje se da će tijekom misije rover nastaviti putovanje, a zauzvrat, možda će snimiti još fotografija koje će biti dokaz varijacija u boji Marsovih stijena.

Planina Sharp je zanimljiva točka za NASA-ine znanstvenike. Nalazi se oko 5 kilometara središta kratera Gale, gdje je rover sletio 2012. godine, podsjeća Space.com.

Ljubičasta boja je zaista neobična, jer Mars, gledan sa Zemlje, obično bude crvene boje. No, kako kažu, izgled vara, pa čak i Crveni planet na svojoj površini ima i drugih boja, kao što je ljubičasta.

Međutim, potrebna su daljnja istraživanja i analize kako bi se utvrdilo jesu li ljubičaste stijene zaista dokaz drevnog života mikroba na Marsu.

Yu-Gi-Oh sevens