POTPUNO SMO BESPOMOĆNI

OTKRIVENA PUKOTINA U ZEMLJINU MAGNETNOM POLJU! Zabilježen i snažan prodor gama zraka, evo što to znači

Solarna oluja toliko je oštetila magnetno polje da je neuobičajeno mnogo kozmičkih gama zraka prodrlo kroz atmosferu do površine.

Zemljino magnetsko polje radi neke prilično lijepe stvari – zajedno s solarnim vjetrom stvara prekrasnu polarnu svjetlost, pomaže u orijentaciji, a usput pomaže da kozmičko i sunčevo zračenje ne pobije doslovno sve živo na Zemlji.

MOŽE SVAKI ČAS: Pripreme u slučaju solarne oluje koja bi nas bas bacila u mračno doba

No, novo istraživanje otkrilo je kako postoji pukotina u magnetnom polju našeg planeta, prenosi IFL Science.

Još u lipnju 2015. GRAPES-3 muon teleskom u Indiji, izmjerio je porast kozmičkih gama zraka koje prodiru kroz atmosferu. Izvor zračenja je izvan Sunčevog sustava, no izgleda da je bio relativno blizu u našem galatkičkom susjedstvu.

Detaljna analiza instituta Tata pokazala je kako je oblak plazme prošao kroz neobičan, privremeni procjep u Zemljinu magnetskom polju.

Prodor gama-zraka poklopio se sa Sunčevom bakljom koja je izbacila ionizirane čestice brzinom od 2,5 milijuna kilometara na sat. Solarna oluja bila je toliko snažna da je smanjila magnetno polje koje je 11 puta veće od Zemlje, na veličinu samo četiri opsega našeg planeta. Osim drastičnog povećanja polarne svjetlosti, oluja je nakratko onesposobila i radio.

Na sreću, magnetno polje se vrlo brzo vratilo u normalu. Takve kozmičke “ogrebotine” našeg planeta sigurno su se događale u prošlosti, ali nisu zabilježene. No, sigurno će se događati i ubuduće, a snažnije solarne baklje mogle bi dovesti o do kobnog prodora gama zraka. Zemljani neće moći napraviti baš ništa da to spriječe, no bolje poznavanje nas barem može pripremiti na poslijedice.

Imaš komentar?