NEVIĐENI SVEMIRSKI POTHVAT: / Kina namjerava uzgajati biljke i kukce na tamnoj strani Mjeseca

Foto: Chinese Academy of Sciences/NAOC

Kina izvodi pripreme za prvu ljudsku bazu na Mjesecu.

2.1.2018.
Chinese Academy of Sciences/NAOC

Kina se sprema ove godine poslati posebnu sondu na daleku stranu Mjeseca. Radi se o posljednjem u seriji kineskih svemirskih uspjeha, piše Daily Mail.

Dolazak na tamnu stranu

Nova svemirska misija Chang'e 4 bit će lansirana u lipnju, raketom Dugi marš 4C koja će ponijeti 425 kilograma težak relejni satelit i staviti ga u orbitu 60.000 km iza Mjeseca. Drugo lansiranje kasnije ove godine poslat će lander i rover na daleku stranu Mjeseca koje će relejni satelit voditi da sigurno sleti. Bit će to prvo ikada spuštanje na tamnu stranu Mjeseca, u neistraženo područje nazvano Bazen južni pol-Aitken, ogromni bazen na južnoj polutki koji se prostire od južnog pola do kratera Aitken.

Kinezi će poslati i rover koji će sadržavati "pribor za povrtlarstvo" koji bi trebao pripremiti put za ljudsku postaju proučavanjem kako biljke rastu na Mjesečevoj površini. Uz biljke, ponijet će i kukce, poput ličinki dudovog svilca. "Kinezi stvarno probijaju granice ovakvom tehnički izazovnom misijom", kaže Brian Harvey, svemirski analitičar i autor knjige 'China in Space: The Great Leap Forward' (Kina u svemiru: Veliki korak naprijed).

Izazov Trumpu

Kina je objavila i planove lansiranja svemirske sonde koja bi donijela natrag na Zemlju uzorke s Mjeseca, i to kao vrstu takmičenja s ambicijama američkog predsjednika Donalda Trumpa da revitalizira američki svemirski program, u prvome redu ponovnim slanjem astronauta na Mjesec.

Lunarna sonda Chang'e-5 prolazi kroz finalnu seriju testiranja i očekuje se da će do kolovoza biti spremna za lansiranje, izjavili su kineski državni mediji. Misija će predstavljati nove izazove za Kinu, jer će se sastojati u prikupljanju uzoraka, uzlijetanja s Mjeseca i ulaska u Zemljinu atmosferu velikom brzinom, zbog čega će biti "jedna od najkompliciranijih i najtežih kineskih svemirskih misija", izjavio je Hu Hao, predstavnik Kineskog programa za lunarno istraživanje.

Globalna svemirska sila

NOVOST U SVEMIRU: Kina u borbu protiv klimatskih promjena šalje satelite

NOVOST U SVEMIRU: /

Kina u borbu protiv klimatskih promjena šalje satelite

NOVOST U SVEMIRU: /

Kina u borbu protiv klimatskih promjena šalje satelite

Kineski predsjednik Xi Jinping pozvao je Kinu da postane globalna sila na području svemirskog istraživanja. Kineska svemirska agencija objavila je i planove lansiranja dvije misije na Mars i jednu na Jupiter. Dopredsjednik kineske Nacionalne svemirske uprave Wu Yanhua rekao je kako će prva sonda biti poslana na Mars do 2020. godine. Zatim će biti lansirana i druga sonda koja će prikupljati uzorke i provoditi istraživanja strukture, sastava i okoliša crvenog planeta. Najavljeni su i let uz Jupiter i istraživanje asteroida.

Kina je svoju prvu svemirsku misiju provela 2003., i od onda stalno napreduje. Izveli su hod u svemiru, spustili rover na Mjesec 2013., što je bilo prvo spuštanje na naš satelit još od 1976.. A za šest godina trebala bi postati operativna potpuno funkcionalna svemirska postaja s posadom, koja bi trebala trajati barem jedno desetljeće.