Na Mjesecu otkrivena divovska špilja!

Indijski znanstvenici otkrili su veliku špilju na Mjesecu u kojoj ima dovoljno mjesta da bude baza za putnike sa Zemlje.

3.3.2011.

Indijska svemirska istraživačka organizacija priopćila je da je otkrivena špilja duga oko 1,7 kilometara, a široka 120 metara, točnije, dovoljno velika da se u nju smjesti Mjesečev grad.

Indijski znanstvenici do otkrića su došli nakon analize 3D fotografija Mjesečeve površine koje je snimila letjelica Chandrayaan-1. Upravo zbog veličine spilje. Prije dvije godine 2009. godine jednu je pećinu na Mjesecu otkrila japanska svemirska agencija, ali ta je znatno manja.

Zašto je ta špilja toliko dobra za ljude?

Najveća prednost novog podzemnog otkrića je mikro-klima koja vlada unutar špilje. Naime, temperature na Mjesecu osciliraju od -180 do užarenih 130 stupnjeva Celzijevih, dok je unutar pećine stalna temperatura oko -20 Celzijevih. Razlog tome je što površinu od špilje dijeli 12 metara debeli zid, koji ujedno pruža zaštitu od radijacije i udara mikro-meteorita.

Spomenute prednosti špilje mogle bi ubrzati kolonizaciju Mjeseca, no znanstvenici se i dalje slažu da tako nešto ne treba očekivati još otprilike 20-ak godina, piše Telegraph.

Vezani članci:

arti-201012010632006 arti-201010220726006