Morsko čudovište otkrilo kariku koja je nedostajala

Nakon godina traganja, paleontolozi su pronašli fosil koji pripada vrsti koja je prethodila morskim reptilima i dokazuje njihov prijelaz s kopna u more.

6.11.2014.

Znanstvenici su došli do revolucionarnog otkrića u razvoju ranih oblika izumrlog morskog reptila ichtiosaura.

U pradavna vremena, dok su Zemljom vladali dinosauri, mora su nastanjivali morski reptili ichtiosauri. Ichtiosaur je izgledao kao tuna velikog nosa i harao je svjetskim morima prije 250 milijuna godina. Dugo vremena se smatralo kako je tom obliku života prethodio međuoblik, koji je dijelom boravio na tlu, a dijelom u moru. No, nikako se nije moglo ustanoviti o kojem vodozemnom organizmu je riječ.

Otkriven u Kini

U srijedu su američki i kineski paleontolozi objavili kako su pronašli fosil koji daje odgovor na to pitanje. Fosil je otkriven u kineskoj pokrajini Anhui.

Dug je 40 cm, imao je puno kraću njušku i fleksibilne, hrskavične peraje, zbog čega je i dobio latinski naziv Cartorhynchus lenticarpus. Imao je i jače kosti nego ichtiosaur.

Stvor je vjerojatno plivao uz obalu i hranio se crvima i manjim životinjama s morskog dna.

Ovo je dokaz zagovornicima kreacionizma, koji su ichtiosaura koristili kao primjer životinje kojoj se ne može naći evolucijski predak, poručuju znanstvenici.