KAKO SLATKO: / Minijaturni planet ima još minijaturniji mjesec, pogledajte video

Foto: NASA, ESA, A. PARKER AND M. BUIE/SWRI

U zabačenim vanjskim dijelovima našeg Solarnog sustava, iza Plutona, postoji patuljasti planet nazvan Makemake. A kako je objavila NASA ovoga tjedna, taj minijaturni planet ima još manji mjesec.

29.4.2016.
NASA, ESA, A. PARKER AND M. BUIE/SWRI

Mjesec je snimio teleskop Hubble u travnju prošle godine, a znanstvenici su ga uočili kao malu tamnu mrlju koja kruži oko Makemakea, javlja Sciencenews.

Znanstvenici procjenjuju da je Makemakeov satelit, koji je privremeno nazvan S/2015 (136472) 1 širok oko 160 kilometara. Patuljasti planet oko kojeg kruži, za usporedbu, ima promjer od 1400 kilometara.

Čini se da satelit napravi krug oko Makemakea svakih 12 dana, no iz NASA-e kažu da moraju obaviti dodatna promatranja da bi točno odredili njegovu orbitu.

Njegovo kretanje moglo bi pomoći da se odredi masa Makemakea, jednog od najvećih svemirskih tijela u Kuiperovom pojasu (području Sunčevog sustava koje se nalazi iza orbite Neptuna, a u kojem, kao i u asteroidnom pojasu, postoji puno manjih svemirskih tijela, ostataka iz vremena formiranja Sunčevog sustava).

Još jedna runda