FASCINANTNO

JESTE LI IKAD ČULI ZA NAOPAKE MUNJE? Pogledajte što se dogodi kada ne udare u tlo

Svi vole gledati kada sijevaju munje, zrake pune elektriciteta jure prema Zemlji. No dobar dio munja nećete nikada vidjeti.

Godine 2001. znanstvenici koji su promatrali nebo pomoću kamere za nisku razinu rasvjete sa zvjezdarnice Arecibo na Puerto Ricu primjetili su nešto pomalo bizarno – munju koja je eksplodirala sa vrha oblaka i zatim krenula ravno prema svemiru, piše Popular Science.

Krivi smjer

Putanja je bila skroz zbunjujuća. Munje inače nastaju kada se negativni električni naboj, kojeg stvara nadolazeća oluja, nakupi u donjem dijelu oblaka. Ako se akumulira dovoljna količina energije, ona se oslobodi i u obliku munje odjuri prema Zemlji.

No češće elektroni ostanu unutar oblaka, te putuju prema dornjem dijelu koji je pozitivno nabijen, te se tamo ponište. Osim kada ne.

PREKRASNO I ZASTRAŠUJUĆE: Napokon otkriveno što uzrokuje vulkanske munje

Krivi su vjetrovi

Klimatolozi misle kako u slučaju neuobičajeno visokih vjetrova pozitivno nabijene čestice budu ispuhane s vrha oblaka, zbog čega se munja uspije probiti prema gore. Jednom kada se oslobodi, ova naopaka munja putuje sve dok ne naiđe na najbliži objekt ispunjen protonima, a to je jonosfera, koja se nalazi praktički na rubu svemira, na visini od 80km.

Znanstvenici najčešće primjećuju divovske naopake munje u tropima, vjerojatno zato jer su tamo oluje više, i s jačim vjetrovima.

Imaš komentar?