I ONI SU SAMO LJUDI: / Znanstvenici vole jednostavne članke kratkog naslova

Image
Foto: Thinkstock
26.8.2015.
7:14
Thinkstock
VOYO logo

Komplicirani, dosadni i predugi znanstveni članci nisu na glasu kao lako štivo, a ipak se svake godine objavljuju u velikom broju. Neki od njih postižu značajan uspjeh, a drugi prolaze neprimijećeni.

Znanstvenici sa sveučilišta Warwick u Velikoj Britaniji pokušali su odrediti može li naslov znanstvenoga otkrića utjecati na njegovu citiranost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultati su pokazali da se znanstvenici čitatelji ne razlikuju od drugih čitatelja pa više vole članke kraćega naslova koje smatraju razumljivijima.

"Istraživači dolaze do divnih otkrića i svijet bi bilo uzbudljiviji kad bi oni uspjeli pojednostavniti svoje članke i učiniti svoja otkrića prihvatljiva svima, pa i drugim znanstvenicima", objasnio je jedan od autora studije Adrian Letchford.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Provedena studija pokazala je da su znanstvena otkrića predstavljena kratkim naslovom mnogo citiranija, a samim time imaju i veću publiku.

No, upozorava Letchford, dužina naslova nije jedini faktor uspjeha. "Druge su studije pokazale da su za distribuciju nekoga otkrića odlučujući i sam autor, polje njegova istraživanja, ali i neki drugi elementi poput umetanja dvotočke u naslov."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo