Otkrivena tajna

A KOLIKE JE VELIČINE: Cassini poslao nove fotografije šesterokuta sa Saturnovog sjevernog pola

Dana 30. prosinca misija Cassini krenula je u svoju slijedeću, i to predzadnju fazu.

Slijedećih pet mjeseci svemirska će sonda izvršiti 20 orbita oko Saturna, prolaziti preko njegovog sjevernog pola i ‘dodirivati’ rub planetovih glavnih prstenova. I sve će to vrijeme marljivo fotografirati, piše Popular Science.

NASA SE ZBUNJENO ČEŠKA: Bizarni šesterokut na Saturnovom sjevernom polu mijenja boju

Divovska oluja

Ovoga je tjedna NASA objavila prve fotografije iz ove faze misije. Na njima se vidi da je šesterokut na saturnovom polu koji je ranije zbunjivao znanstvenike u stvari oluja , koju okružuje ogromna šesterokutna zračna struja (svaka stranica šesterokuta dulja je od promjera Zemlje).

Plavi krugovi označavaju orbite koje je Cassini već odradio, žuti one koje mu još preostajuFoto: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Dok se orbitiranje nastavlja, NASA planira snimiti bliske fotografije planeta, vanjskih prstenova i malih mjeseca koji orbitiraju zajedno s prstenovima.

Ova će faza završiti u travnju 2017. godine. Nakon toga Cassini ulazi u prikladno imenovano ‘veliko finale’, tako što će projuriti između planeta i njegovih vanjskih prstenova. Na samom kraju velikog finala u rujnu, doći će kraj i sondi – zaletjeti će se u saturnovu atmosferu, izgorjeti i umrijeti, i tako završiti 20 godina dugo orbitiranje oko Saturna.

Imaš komentar?