Srbija dobila stranku koja građane pridobiva satirom

U svojoj predizbornoj kampanji obećali su uvesti cepeline i rikše u sustav gradskog prijevoza, predstavili su projekat Beograd pod vodom kao pandan projektu Beograd na vodi te najavili zamjenu mjesta Aerodroma Nikola Tesla i Luke Beograd.

Igor Brakus, radijski voditelj i kandidat za gradonačelnika Beograda, i njegova Građanska lista JESTE SVEjeDNO, glasačima su pred izbore 16. ožujka poručili “možete glasati za nas, a i ne morate… jer je svejedno”.

Iako se sve čini kao šala, a oni kao neozbiljni kandidati na tek završenim lokalnim izborima u Srbiji, iza ovakve parodije i satire zapravo stoje ljudi sa veoma ozbiljnim namjerama koji su stvari odlučili uzeti u svoje ruke i suprotstaviti se profesionalnim političarima s dugogodišnjim karijerama.

Ipak, nisu uspjeli proći izborni prag, ali Brakus za Al Jazeeru kaže da je najbitnije da su “napravili dobru priču, da su ljudi prepoznali pozitivnu energiju i da još uvek ima onih koji se nisu predali”.
“Jedni te isti ljudi se smjenjuju na visokim položajima i bogate na naš račun. Pedeset posto ljudi u ovoj zemlji ne izlazi na izbore. Ajmo se svi pokrenuti umjesto što sjedima kod kuće i lajkamo statuse na Facebooku.

Humorom i ismijavanjem zapravo su htjeli ukazati na klišeje predizbornih obećanja, zbog čega ih mnogi smatraju osvježenjem na političkoj sceni, a veliku podršku za svoje, kako kažu, grandiozne ideje imali su i na društvenim mrežama.

Beograd pod vodom

Jedna od njih je i projekat Beograd pod vodom, koji je, kako se navodi na stranici ovog pokreta, bilo najjače oružje njihovog kandidata u predizbornoj kampanji, s ciljem da se protivnicima zada težak udarac.

Radi se o parodiji na projekat Beograd na vodi, vrijedan milijarde dolara stranih investicija, koji, između ostalog, uključuje izgradnju Beogradske kule, zgrade sa 50 katova, trgovačkih centara i apartmana.  

Nasuprot tome, plan liste JESTE SVEjeDNO iznesen je u nekoliko crtica, čak nacrtan kemijskom olovkom na papiru i predstavljen javnosti.

“Cijeli Beograd biće potopljen vodom, a kao takav predstavljat će, do sada, nezamislivu turističku atrakciju kao prvi vodeni metropolis na svijetu. Beograd će postati vodeći svetski centar industrije proizvodnje peraja. U ovoj privrednoj grani biće zaposleno na desetke tisuća mladih, kao i tehnoloških viškova, te nemali broj žrtava tranzicije i privatizacije”, piše u opisu projekta.

Kako nam objašnjava Brakus, takva obećanja “su realna koliko i obećanja bilo kojeg od partijskih giganata na našoj raspaloj političkoj sceni”.

“Zašto bi projekat Građanskog pokreta JESTE SVEjeDNO pod nazivom Beograd pod vodom bio manje realan od njihovog Beograd na vodi? Razlika je u gomili konvertibilnih šuški koji će oni da dobiju, a mi još nismo pronašli adekvatnog sponzora”, dodaje.

‘Ovo je samo početak’

Prema rezultatima izbora za beogradsku skupštinu, lista Brakusa osvojila je oko 1,4 posto glasova, što je više od broja glasova koji su osvojile neke stranke sa mnogo dužim stažom.

Prije izbora je rekao: “Ako osvojimo jedan posto to će biti interplanetaran uspjeh za Pokret koji je osnovan prije mesec dana, koji barata isključivo sa entuzijazmom i idejama, bez ikakvih materijalnih sredstava.”

A nakon rezultata u nedjelju, Brakus je istakao da tek sada kreću s radom.

http://balkans.aljazeera.net/vijesti/humorom-protiv-vjecnih-politicara

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr