ISTRAŽIVANJE POTVRDILO: /

Ni Nijemci više nisu što su bili

Image
Foto: Thinkstock/Ilustracija

Ni Nijemci nisu više tako točni i poslušni kako se vjeruje. To barem proizlazi iz jedne nove studije.

12.8.2015.
10:56
Thinkstock/Ilustracija
VOYO logo

Da smo otvoreni prema svijetu, da znamo uživati u životu, da nam ni savoir-vivre nije nepoznat pojam i da nas sve manje krase tipično njemačke vrline poput poslušnosti, discipliniranosti i točnosti - to je nama Nijemcima drago čuti. A to se tvrdi u studiji pod nazivom "Kako mi Nijemci dišemo" koja se temelji na reprezentativnom ispitivanju javnog mnijenja instituta YouGov, piše Deutsche Welle.

Načitan narod

Konačno, dakle, jedna studija koja pouzdano govori kako 80 milijuna ljudi u dobi između jedne i 101 godine misli, osjeća i postupa? Odgovor glasi: na žalost, ne. Iako se, mora se priznati, radi o studiji koja sadržava neke informativne i zabavne podatke iz svih područja života. Tako iz nje na primjer saznajemo da su Nijemci načitan narod: 58 posto stanovništva tvrdi da ima više od 50 knjiga na policama. Pritom, međutim, ne znamo radi li se o "visokoj" književnosti ili o "šundu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pivo ispred (jeftinog) vina

Kada imaju mogućnost izbora između vina i piva, 57 posto Nijemaca bi se prije odlučilo za vino nego za pivo. To zvuči "južnjački", "mediteranski". Ali činjenice, s druge strane, ukazuju da svaki Nijemac u prosjeku popije godišnje pet puta više piva nego vina. I - što ne stoji u studiji - da za bocu vina u prosjeku nije spreman dati više od 3 eura. A to opet baš ne svjedoči o kozmopolitskom uživanju u kvalitetnoj kapljici.

Vole putovanja, pizzu i tjesteninu

Dalje studija govori da Nijemci rado putuju i da se ne libe ni udaljenih odredišta. Nijemci vole pizzu i tjesteninu gotovo jednako kao i kobasice i kiseli kupus. Drag mu je njegov automobil, ali ga ipak vidi samo kao uporabni predmet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Polovica muškaraca mokri s nogu i u njemačkim krevetima je najpopularniji "misionarski položaj". Pritom bi bilo zanimljivije znati postoje li razlike u navikama i ponašanju mlađih i starijih, seoskog i gradskog stanovništva i (osim kad se radi o mokrenju s nogu) muškaraca i žena.

Ako se iz ove studije nešto može zaključiti, onda je to ovo: živimo u globaliziranom svijetu u kojoj nacionalne posebnosti sve više zamjenjuje globalizirana kultura. Ako je posljedica toga da se germanski duh više ne povezuje s urlanjem naredbi i vojničkim stupanjem nego da vlada otvorenost prema svijetu, onda je to sigurno pozitivno.

Španjolskom "umjetnošću" do svjetskog prvaka

Sve u svemu, trend ide u pravom smjeru: tako prošlo svjetsko prvenstvo u nogometu prošle godine, piše Deutsche Welle, Njemačka nije pobijedila s "tipično njemačkim" vrlinama nego sa španjolskom umjetnošću brzih pasova, s tiki-takom.

Deutsche Welle/Danas

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
antonia bilic
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo