Za travanj dobili ogromne račune za grijanje – veće nego za siječanj!

Neki stanovnici Rijeke ostali su šokirani kad su im stigli računi za grijanje za mjesec travanj. Naime, račun je za pola mjeseca, kad su grijali, bio mnogo veći nego za cijeli siječanj, kad su temperature bile najniže.

Na računima u travnju, kad grijanje jedva da je i radilo zbog relativno visokih temperatura, iznos je veći nego za 30 dana siječnja.

”Energo nam želi naplatiti skuplje grijanje za 15 dana u travnju nego za cijeli siječanj”, upozorio je na nelogičnosti u obračunu troškova grijanja Mario Tomić, ovlašteni predstavnik stanara nebodera na adresi Branka Blečića 2 u Rijeci, piše Novi list.

Radijatori u neboderu nisu opremljeni razdjelnicima troškova grijanja, tako da se ukupna potrošnja dijeli prema grijanoj površini stana, odnosno udjelu u vlasništvu zgrade, a Tomić i njegovi susjedi prve su nelogičnosti primijetili već u veljači, kad je potrošnja skočila iznad uobičajenih vrijednosti, no odstupanje nije bilo drastično.

Za siječanj dobili 415, za travanj 650 kuna

Zvono na uzbunu oglasilo se prilikom primanja računa za ožujak, prema kojemu je ukupna potrošnja izmjerena u podstanici zgrade dvostruko premašila vrijednosti uobičajene u zimskim mjesecima.

”Naravno da smo ostali šokirani kad smo vidjeli da je potrošnja dvostruko veća, a s njom i računi za grijanje. Konkretno, ja sam za grijanje svog stana od 50 metara kvadratnih za ožujak dobio račun od 650 kuna, dok sam recimo za siječanj dobio račun od 412 kuna”, rekao je Tomić, koji je odmah uputio prigovor Energu zbog nelogično visokog računa.

Iz Energa mu je odgovoreno da će izvršiti provjeru rada spornog mjernog uređaja, odnosno kalorimetra u podstanici zgrade. Mjerni uređaji u podstanicama inače su u vlasništvu distributera toplinske energije i njihova je dužnost održavati ih ispravnima.

Do kraja ovogodišnje sezone grijanja ispravnost mjernog uređaja nije ispitivana, ističe Tomić, nego je to učinjeno tek u drugoj polovini travnja, nakon čega je iz Energa izviješten da je mjerilo toplinske energije ispravno te da ”nema odstupanja u radu”.

Uslijedio novi šok

No, već početkom ovoga mjeseca za stanare nebodera uslijedio je novi šok, kad su ugledali račune za travanj. U mjesecu u kojemu je toplana radila svega dva tjedna, prema izmjerenim su vrijednostima potrošili čak 39.569 kWh, što je više od potrošnje za čitav siječanj!

”Očito je da mjerilo potrošnje toplinske energije ne radi ispravno. Izvan svake pameti je da potrošnja za 15 dana u travnju, kad grijanje jedva da je i radilo, zbog relativno visokih temperatura, bude veća nego za svih 30 dana u siječnju, kad su temperature bile znatno niže”, ističe Tomić.

Tomić je i dalje inzistirao da nešto nije u redu s mjernim uređajem, no nakon ponovnog detaljnog pregleda mjerila toplinske energije opet je utvrđeno da mjerilo ispravno radi i da nema odstupanja niti grešaka u radu.

Do odstupanja u izmjerenoj potrošnji došlo je, tvrde, zbog greške u radu sustava toplane Podmurvice i pripadajućih toplovoda, zbog koje je u sezoni grijanja 2011./2012. te sve do kraja prošle godine potrošnja pogrešno mjerena, ali, ističu, na štetu Energa, a ne stanara u Branka Blečića 2.

Početkom 2013. godine, sustav je konačno doveden u red, štete su sanirane i možemo opet govoriti o ”realnim” potrošnjama za stambene zgrade spojene na sustav toplane Podmurvice, zaključuju u gradskom distributeru toplinske energije.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr