HITNO TREBA RADNIKE

‘VEĆ SUTRA MOŽEMO ZAPOSLITI 50 LJUDI’: Nudi primanja i do 15.000 kuna, ali s burze mu se nitko ne javlja

Autoprijevoznik nudi plaću od sedam do 15 tisuća kuna, a unatoč više od 1000 vozača kamiona na burzi, kandidata nema. Slična priča je i u nekim drugim granama.

Naći vozače prava je muka za slavonskog prijevoznika Branimira Bogdana. ”Danas, odnosno sutra već možemo zaposliti minimalno 50 vozača”, rekao je Bogdan za Dnevnik.hr

A konkretno nude primanja od 7000 kuna za domaći, a za međunarodni transport u prosjeku 15-ak tisuća kuna. Istu borbu vode gotovo svi prijevoznici. No, manjak interesa vozače ipak ne čudi.

”Nažalost, vozači imaju 2100 kuna primanja mjesečno. To mu je sutra mirovina i sve živo”, objasnio je poziciju vozača Dragutin Ružak. Pritom je vjerojatno mislio na prijavljena primanja, dok se sve drugo isplaćuje kroz dnevnice.

NUDE 6000 KUNA PLAĆE, ALI SAMO SLAVONCIMA: ‘Prijave iz Zagreba i Splita i ne otvaram. Odande se dolaze više kupati nego raditi’

Prema podacima HZZ-a, na burzi su prijavljena 3963 profesionalna vozača, a više od tisuću su vozači teretnih vozila i kamiona. Kako onda nema tko raditi?

”Od tih vozača koje oni imaju kod sebe po statistici 90 posto ih je negdje zaposleno, rade li na crno u Hrvatskoj ili su već u zapadnim europskim zemljama…”, kaže Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge cestovnih prijevoznika.

Stoga prijevoznici smatraju da je neizbježan – uvoz radne snage. To nije jedini sektor koji vapi za uvozom – tu su građevina, brodogradnja, ali i ugostiteljstvo te turizam.

”Mislim da nije više pitanje trebamo li otvoriti granice i uvesti radnu snagu – to ćemo morati učiniti. Pitanje je samo kako ćemo to učiniti najmudrije i najpametnije i s kojih tržišta ćemo uvesti tu radnu snagu”, rekao je Bernard Jakelić iz Hrvatske udruge poslodavaca.
Prijedlog kvote za uvoz radne snage u 2017. je 1500 radnih dozvola. A potrebe tržišta tri su do četiri puta veće.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr