USPJEŠNO SE ODUPIREMO 'STRANCIMA': / Ovo je top 10 trgovačkih lanaca u Hrvatskoj

Image
Foto: PIXSELL, Goran Kovačić
Image
Foto: PIXSELL, Goran Kovačić

Trgovački lanci iza kojih stoji izvorno hrvatski kapital i dalje se žilavo odupiru moćnoj europskoj konkurenciji koja je tržište RH otkrila još 1999.

31.8.2016.
23:23
PIXSELL, Goran Kovačić
VOYO logo

Među top 10 trgovaca na ljestvici omjer snaga potpuno je ravnopravan. Pet pozicija drže stranci - Lidl, Kaufland, Spar, Metro i Billa, a pet hrvatski trgovci - Plodine, Konzum, Tommy, Studenac i KTC, navodi Poslovni.

Image
KVALITETA ISPRED CIJENE: /

U ovim trgovačkim centrima najviše troše hrvatski kupci

Takav odnos snaga odavno je nepoznat u ostatku zemalja regije (Srbiji, Sloveniji te BiH) gdje strani vlasnici čvrsto drže primat u lokalnoj maloprodaji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uspjeh hrvatskih trgovaca tim je veći zna li se da samo Konzum i Plodine nose oznaku zastupljenosti na nacionalnoj razini, prisutni su u svim županijama dok su Tommy, Studenac i KTC zapravo regionalno pozicionirani, trgovine tek u nekoliko županija.

Gleda li se pak odnos snaga u prihodu hrvatski trgovci i u tom pokazatelju stoje izvrsno. Konzum je sam lani imao veći prihod nego svih pet stranih konkurenata zajedno. Ukupni prihod ‘inozemaca’ dosegnuo je 12,9 milijardi kuna, što je gotovo dvije milijarde manje od rezultata Konzuma. Lanjski ukupni prihod svih pet hrvatskih trgovaca bio je veći od 23,7 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razlog za optimizam

Prošla 2015. biznisu maloprodaje, odnosno svim trgovcima s liste 20 najvećih poduzetnika po realizaciji prihoda, donijela je optimizam. Na godišnjoj razini svi su ostvarili rast prihoda, a među deset prvoplasiranih najmanji pomak od dva posto zabilježio je Metro dok je lider po rastu prihoda bio Spar, s rezultatom na godišnjoj razini od 14,6 posto.

Stavlja li se pak u fokus iskazana dobit, odnosno gubitak i tu su hrvatski trgovci redom u plusu dok su u skupini trgovačkih lanaca iza kojih je inozemni kapital pozitivan učinak imale samo dvije tvrtke. Lidl je za 2015. ostvario 185 milijuna kuna dobiti što je čak 89 posto bolji učinak od onog iz 2014., dok je Kaufland lanjski rezultat isplivao sa šest milijuna kuna dobiti za razliku od prethodne godine koju je zaključio sa 10 milijuna kuna gubitka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se ostale trojke stranaca tiče, svi su u dvije posljednje godine imali gubitak i svi su ga u 2015. povećali u odnosu na rezultat iz poslovnih izvješća za 2014.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo